Designinrett mötesslott blir Årets Svenska Mötesplats 2011

Görvälns slott tilldelas priset för Årets Svenska Mötesplats 2011. Ett omtalat branschpris där kunderna själva korar vinnaren. Titeln stannar därmed hos Johan och Maria Eklund som i fjol mottog priset för sin andra anläggning, Hufvudsta Gård.

Tvåtusen kunder som bokat konferenser genom medlemsorganisationen Svenska Möten det senaste året har getts möjligheten att rösta fram den mötesplats de tycker förtjänar titeln Årets Svenska Mötesplats.

Görvälns slott som blev en självklar vinnare fick ta emot priset under Svenska Mötens årliga firande på Nalen i Stockholm den 21 november.
-Det känns jättehäftigt att få det här priset, som ett bevis på att vi satsat rätt och att kunderna verkligen hittat fram. Då vi inte drivit Görväln alls länge trodde vi att det skulle dröja innan vi hade chansen att få detta pris så vi blev verkligen överraskade, säger Johan Eklund.

Det är fjärde året priset delas ut och det har hunnit bli ett omtalat pris i mötesbranschen som är förknippat med mycket stolthet och ära för den som tar emot det. Johan och Maria Eklund som driver Görvälns slott får ännu ett bevis på ett lyckat koncept. I fjol var det samma par som tog emot priset, med då gällde det deras andra anläggning, Hufvudsta Gård Mat & Möten.

-Med priset vill vi på Svenska Möten ge våra viktigaste medarbetare, kunderna chansen att ge sitt omdöme om våra medlemsanläggningar och i år var de övertygande i sitt val. Vi gratulerar Görvälns slott till denna utmärkelse, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten.

Görvälns slott i Järfälla har anor från mitten av 1600-talet här ges gästerna en extraordinär och magnifik upplevelse som få kan erbjuda, något långt utöver det vanliga. Tidlös lyx och varm omtanke är några av de budskap man vill förmedla till såväl konferenssällskap som privatgäster.
-Det händer enormt mycket kring Görvälns slott just nu och det här var verkligen det ultimata. Vi tackar alla fantastiska medarbetare som bidragit och hoppas förstås på att få behålla priset nästa år, avslutar Johan Eklund.

Ytterligare ett antal priser delades ut under Svenska Mötens Festligheter på Nalen, bland annat Årets Svenska Mötens Vän som i år gick till Patric E Österström som driver Varbergs Kurort.

Om Årets Utvalda Mötesplats

Årets Utvalda Mötesplats utses genom en mailomröstning där kunder som bokat genom Svenska Möten under det gångna året ges möjlighet att skicka in sin röst. Den som röstar måste också ge en motivering till varför just denna anläggning är bäst. Ca 2000 personer har fått inbjudan att rösta på Årets Utvalda Mötesplats 2011.

Tidigare vinnare:

Årets Svenska Mötesplats 2010            Hufvudsta Gård Mat & Möten

Årets Svenska Mötesplats 2009            Såstaholm Hotell & Konferens

Årets Svenska Mötesplats 2008            Steningevik

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se

Bifogar bild från prisutdelningen.
Fler pressbilder från Görvälns slott: www.gorvalnsslott.se