Fortsatt stark höst för Svenska Möten

Svenska Möten fortsätter starkt framåt. Organisationens resultat för oktober visar en kraftig ökning av den förmedlade volymen jämfört med samma tidpunkt förra året.

Rekordmånaden september följs upp av ytterligare en mycket stark månad för Svenska Möten. Den förmedlade volymen ökade med totalt 36 procent i jämförelse med oktober 2010.
-Vi ser starka ut i samtliga regioner och oktober blev ännu en urstark månad, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.
-Vi räknar med en kraftfull ökning i totalt förmedlad volym under detta år jämfört med fjolåret, vi har redan nått över våra målsättningar för året.

Vid utgången av september noterade Svenska Möten en anmärkningsvärt bra orderstock och en månad senare ser det fortsatt positivt ut.
-Orderstocken är fortsatt stark totalt sett, säger Johan Fägerblad men poängterar samtidigt att det finns tendenser på en avmattning i branschen.
-Vi kan skönja en viss försiktighet från några av våra kunder och det är viktigt att vi är uppmärksamma på de tecken på avmattning som nu börjar synas också inom vår organisation.

Tryck på nya medlemmar
Tilläggas kan att fyra nya anläggningar i dagarna har välkomnats in i Svenska Möten och att det vid kommande styrelsemöte i november kommer att föreslås ytterligare tre.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se

Christian Giertta, marknadschef Svenska Möten 070-319 92 38 christian.giertta@svenskamoten.se