Haga Slott i Enköping utvald av Svenska Möten

Svenska Möten stärker sitt utbud ytterligare i Mälardalen. Nu ansluter Haga Slott till den ledande mötesarrangören.

– Jag vet av tidigare erfarenhet värdet av att tillhöra Svenska Mötens utvalda anläggningar, säger Micael Eriksson, vd på Haga Slott.

Svenska Möten är den enda svenska mötesarrangören som bedömer konferens- och mötesanläggningar. För att nå status som utvald anläggning ställs höga krav och en mycket noggrann kontroll – hela 250 bedömningspunkter inom två huvudområden, Möten/Konferens och Hotell/Restaurang.

– Jag började här på Haga Slott i november och då kändes det direkt självklart att Haga Slott skulle bli medlem. Dels har Svenska Möten många intressanta avtalskunder i vår region, dels tror jag att vi kan stärka varandras varumärken, säger Micael Eriksson.

– Vi hoppas förstås att som utvald anläggning få lite extra draghjälp, men också kunna dra nytta av inköpssamarbeten med mera.

För Svenska Möten innebär det här ett förstärkt utbud i Mälardalen, en mycket viktig marknad inom mötesindustrin. Området i närheten av Stockholm och Arlanda är verkligen ett starkt möteskluster.

– Haga Slott är en mycket välrenommerad mötesanläggning som ligger mycket bra till logistiskt för kunder i hela Mälardalen. Det kompletterar vårt utbud väldigt väl, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten.

Svenska Möten har nu 128 utvalda anläggningar runtom i landet. Tillsammans står dessa för cirka 25 procent av den svenska mötesindustrin. Det är ett imponerande nätverk de Utvalda anläggningarna får ta del av.

– De anslutna anläggningarna har väldigt gott renommé bland mötesbokare, säger Johan Fägerblad på Svenska Möten. Det innebär att de stärker vårt varumärke och vi kan i vår tur stärka deras. Dessutom kan vi utbyta kunskap och bli starkare tillsammans.

Läs mer om klassificeringen av utvalda anläggningar här:

Här hittar ni Svenska Mötens samtliga utvalda anläggningar: http://www.svenskamoten.se/konferens/anläggningar

För ytterligare information, kontakta gärna:
Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, 070-685 30 43, johan.fagerblad@svenskamoten.se

• Enköping

Svenska Möten består av över 100 utvalda mötesplatser över hela Sverige. Alla medlemsanläggningar är klassificerade och utvalda för att de kan erbjuda de bästa förutsättningarna för möten och konferenser. I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin och omsätter drygt två miljarder fördelat på cirka en miljon gästnätter. Som ledande mötespartner tar Svenska Möten ett tydligt ansvar för att driva branschens utveckling, bland annat genom strategin om möteshantering för större organisationer och i projekt som Svenska Mötesmodeller. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Samtliga dagkonferensanläggningar är medlemmar i Svanens nätverk, samtliga logianläggningar är Svanenmärkta. Läs mer på www.svenskamoten.se