Nytt avtalskoncept från Svenska Möten

Svenska Möten har fram tills nu i första hand ingått i samarbetsavtal med stora, mötesintensiva företag och offentliga organisationer på koncernnivå. Nu lanseras ett nytt avtalskoncept från Sveriges största part i mötesbranschen, ett nytt erbjudande där även kunder med liten-/medelstor konferensvolym kan teckna fördelaktiga avtal i syfte att växla upp sina mötesprocesser.

– Tanken är att ge små och medelstora företag en tydligare kanal för mötesbokning, med stora möjligheter till tidsbesparing, statistik på volymen och hjälp med implementering. Kort sagt effektivisering och lägre kostnader, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.

Den nya avtalsvarianten är mindre i omfattning jämfört med de normala Key Account-avtalen, men Svenska Möten ser en växande efterfrågan på lösningar som ger ökad möteseffektivitet i alla typer av företag, och med varierande konferensvolym.

– Trenden är att fler och fler företag av alla storlekar har ett behov av att upphandla sina möten, samordna sin möteshantering och förenkla mötesprocesser. Att boka möten sprids på flera personer vilket innebär ökad efterfrågan att få en överblick över resurser för mötesbokningar och möteskostnader, säger Johan Fägerblad.

Svenska Mötens logianläggningar är alla Svanenmärkta, ett avgörande kriterium för många av avtalskunderna som själva sätter miljöfrågorna högt på agendan. Svenska Möten är genom Svanenmärkningen nominerade till Årets Miljöinitiativ i Grand Travel Award 2011 som avgörs på Grand Hôtel i Stockholm den 16 februari.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, tfn 08-594 111 72, 070-685 30 43

e-post johan.fagerblad@svenskamoten.se