Riksbyggens makalösa soppa vinnare i Årets Svenska Mötesmåltid

Tävlingen som utspelade sig på Aronsborg under gårdagskvällen, den 17 oktober, blev ett spännande men framförallt aptitretande mästerskap.

-Med en enorm intensitet skapades det många roliga och intressanta hållbara rätter och jag måste säga att det överträffade mina förväntningar, säger Paul Svensson, juryns ordförande som tillsammans med branschkollegorna Jennifer Barker och Mattias Larsson bedömde tävlingsmaten.

Årets tema var hållbarhet vilket Paul Svensson, bland annat känd från TV-rutan, hoppas att var och en av deltagarna för med sig in i sin vardagliga matlagning.
-Jag hoppas att temat hållbarhet och en stor tilltro till den enkla råvaran blir ett bestående minne, säger han.

Årets Svenska Mötesmåltid är en tävling arrangerad av medlemsorganisationen Svenska Möten som i år lät sina kunder tävla. Nu sprider sig doften inom Svenska Möten som är mycket nöjda med arrangemanget.
-Förutom att det komponerades fantastiska och hållbara rätter i köken knöts det kontakter och nätverkades, ett mycket lyckat arrangemang, säger Christian Giertta, projektledare för Årets Svenska Mötesmåltid.

Motiveringen, Årets Svenska Mötesmåltid 2011, komponerad av Riksbyggen

”Välplanerad och koordinerad arbetsgrupp med stor förståelse för den hållbara framtiden. En stolthet för sin produkt där man följde den ända fram till bordet. Med en makalöst god soppa som vi skulle kunna äta en hel portion av”

Juryn bestod av: Paul Svensson, juryns ordförande, syns till vardags ofta i TV, har även varit med i och dömt i Årets Kock och Bocuse d´Or. Mattias Larsson, driver företaget Modern Gastronomi och är ”radiokock” Mixmegapol. Jennifer Barker är souschef på Sigtunahöjden utanför Stockholm och har nyligen varit i USA och tävlat i finalen av Copper Skillet arrangerat av den internationella konferensorganisationen IACC.

Christian Giertta, projektledare Årets Svenska Mötesmåltid, 070-319 92 38
christian.giertta@svenskamoten.se