Svenska Möten förstärker i Göteborgsregionen

Svenska Möten lägger i ytterligare en växel på marknaden i Göteborgsregionen. Nya medlemsanläggningen, anrika Nääs Fabriker, ger en fortsatt tillväxt av högkvalitativa anläggningar i sydväst.

Nääs Fabriker är det gamla bomullsspinneriet vid Sävelångens strand. En hotell- och konferensanläggning med anor från 1800-talet men med modern, och i många fall spektakulär, inredning. I fjol utsågs de till Sveriges bästa konferensanläggning. Nu välkomnas de som nya medlemmar i Svenska Möten.
-Ett samarbete med Svenska Möten som innebär en stor möjlighet att ytterligare öka vår beläggning och få tillgång till en större säljorganisation samt att vidga vårt nätverk, säger Hotellchef på Nääs Fabriker Hotell & Restaurang, Sandra Taranger Eberstein.

-Nääs Fabriker Hotell & Restaurang fyller i dagarna fyra år och nu ser vi fram emot att fortsätta den otroligt positiva utvecklingen av verksamheten tillsammans med Svenska Möten. Vi får som medlemmar en kvalitetsstämpel på verksamheten samt ett bevis på vår miljömedvetenhet och vi hoppas att det ska leda till nya och ännu fler affärer för vårt bolag, kommenterar Magnus Flygare, platschef Nääs Fabriker Hotell och Restaurang.

Svenska Möten förstärker samtidigt sin portfölj med ytterligare tre anläggningar, dagskonferensanläggningarna Nordic Forum i Kista och Näringslivets Hus i Stockholms city samt Wisby strand, organisationens enda medlemsanläggning på Gotland.
-Nääs Fabriker ger oss den fortsatta tillväxt av högkvalitativa anläggningar i sydväst som vi hela tiden strävar efter, säger Svenska Mötens vd Johan Fägerblad.
-Nu välkomnar vi fyra nya starka och viktiga medlemmar in i vår organisation som gemensamt ger en ökad bredd men också nya spetskompetenser i vår portfölj.

För ytterligare information kring samarbetet, kontakta

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se