Svenska Möten förstärker med Ystad Saltsjöbad

Svenska Möten, Sveriges ledande aktör inom mötesbranschen, förstärker sitt erbjudande i Region Syd med Ystad Saltsjöbad. Ystad Saltsjöbad är en komplett mötesanläggning för konferens- och privatgäster med förutom hotell och konferens, en högklassigt spa-anläggning. Anläggningen är belägen vid stranden i Ystad, ca 25 minuter från Sturups flygplats och 30 minuter från Malmö. Ystad Saltsjöbad innebär ett starkt tillskott för Svenska Möten.

– Vi är glada att kunna erbjuda Ystad Saltsjöbad i vår portfölj, det är ett starkt varumärke och en av de bästa anläggningarna i regionen. Det stärker vårt utbud och vi är stolta att kunna erbjuda dem till våra kunder. Vi har ett hårt tryck på Skåneregionen nu och ser en fortsatt ökning under året, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.

Ystad Saltsjöbad har förutom en kongresshall för större möten, 16 olika konferensrum av varierande storlek för upp till 320 deltagare. Hotellet har en kapacitet på 109 rum och totalt 224 bäddar, och den 800 kvadratmeter stora Spa-anlägningen erbjuder inomhuspool och kurbad. Två restauranger och två barer kompletterar anläggningen. Ystad Saltsjöbad har varit den naturliga mötesplatsen i Sydsverige för rekreation, nöje och arbete sedan 1897.

– Vi ser fram emot ett bra samarbete med Svenska Möten och ska göra allt vi förmår för att leva upp till vår vision, att skapa en gästupplevelse i världsklass. Vi är stolta över att erbjuda vårt hotell 10 meter från milslånga vita sandstränder för möten, aktiviteter och njutning. Hotellet är byggt för att passa såväl mindre möten som stora konferenser och mässor. Kanske stöter du på några av alla de skådespelare som spelar in film i Ystad, staden som även kallas Wallander-land efter Henning Mankells Kurt Wallander, säger Anders Nilsson, vd för Ystad Saltsjöbad.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, tfn 08-594 111 72, 070-685 30 43, e-post johan.fagerblad@svenskamoten.se

Christian Giertta, marknadschef Svenska Möten, tfn 08-594 111 73, 070-319 92 38, e-post christian.giertta@svenskamoten.se

Anders Nilsson, vd Ystad Saltsjöbad tfn 0411-55 86 99, 070-603 99 99, e-post anders.nilsson@ysb.se

Bilder