Svenska Möten förstärks med nya säljare

Klas Fells kommer närmast från medlemsanläggningen Yasuragi Hasseludden och är ett bekant ansikte i mötesbranschen. Han har varit Revenue Manager och arbetat med försäljning på Yasuragi och har sedan tidigare en lång erfarenhet av sälj inom resebranschen, bland annat som försäljningschef på Always. Han har också verkat i en central marknadsgrupp tillsammans med Svenska Möten och medlemsanläggningar. Klas börjar på Svenska Möten den 11 januari.

–        Jag är fantastiskt laddad inför min nya tjänst på Svenska Möten, säger Klas Fells. Svenska Möten har utvecklats enormt under de åren jag har följt organisationen. Satsningen på att vara en stark mötespartner och hjälpa kunderna med innehåll och placering av möten ligger helt rätt i tiden. Svenska Möten går konstant framåt och det känns jättespännande att fortsätta föra organisationen i den riktningen.

Bearbetningen av sydvästra Sverige förstärks i och med att Anna Persson tillträder som säljare den 1 februari. Anna kommer närmast från Radisson SAS Hotel i Malmö och har lång erfarenhet av mötesbranschen som bokare och konferensansvarig på olika hotell. Anna kommer att ha sin bas i Malmö, vilket innebär att region SydVäst nu består av fyra personer stationerade i Malmö respektive Göteborg.

–        Jag ser fram emot att sätta södra Sverige på möteskartan. Vi har en enorm potential, bland annat beroende på Danmark som ger ett stort inflöde och med Svenska Mötens högkvalitativa anläggningar är det otroligt kul att vara delaktig i utvecklingen. Jag har arbetat med Svenska Möten genom mina tidigare anställningar och inspireras av konceptet och deras goda arbete.

Anna Persson kommer liksom Klas Fells att ta hand om befintliga kunder och förstärka portföljen ytterligare med nya avtalskunder. 2010 ser ut att bli ett spännande år för Svenska Möten, bland annat fortsätter satsningen på miljö och klimat med målet är att samliga anläggningar ska vara Svanenmärkta den 1 juli 2010.

Johan Fägerblad, VD Svenska Möten, tfn 08-594 111 72, 070-685 30 43

Christian Giertta, Marknadsansvarig Svenska Möten, tfn 08-594 111 73, 070-319 92 38