Svenska Möten inleder 2015 med en ökning på 13 procent i ackumulerad affärsvolym

2014 var ett riktigt bra år för Svenska Möten men det hindrar inte ytterligare resultatmässig framgång. När de första fem månaderna 2015 sammanfattas syns en ökning på 13 procent i ackumulerad affärsvolym jämfört med samma period i fjol.

Orderstocken, d v s vad som ligger bokat framåt, är också oerhört stark, 32 % bättre jämfört samma tid förra året. Detta hjälps upp av att inkommande förfrågningar ökar stadigt och ligger nu 10 % över jämfört 2014.

Alltfler företag upptäcker behovet att anlita en mötespartner för att hantera sitt heltäckande mötesbehov. Svenska Möten estimerar därför att öka sin förmedling i år med drygt 15 %.

- Vi ser en bra tillväxt i hela södra halvan av Sverige; Mälardalen, Västra Sverige och Skåne, säger Johan Fägerblad, vd Svenska Möten. Vi har en starkare möteskonjunktur nu samtidigt som Svenska Möten säkrat flera stora avtalskunder där implementeringen nu ger resultat, konstaterar Johan Fägerblad.

Förutom bokning av mötesplatser, som är den mest anlitade tjänsten, är det alltfler kunder som tar hjälp med kringtjänster.

- Deltagarhantering och övrig mötesadministration är tjänster som många önskar hjälp med. Det är smidigare och mer kostnadseffektivt att ta hjälp av en projektledare än att hantera det själv. Vi märker just nu en större efterfrågan än någonsin på vår deltagarhanteringstjänst, säger Pernilla Hammar, försäljnings- och marknadschef Svenska Möten.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se
Pernilla Hammar, försäljnings- och marknadschef Svenska Möten 070-319 92 39 pernilla.hammar@svenskamoten.se

Sveriges ledande mötespartner
Svenska Möten är ett bokningsbolag och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda konferensanläggningar.
Vi brinner för mötet och för att våra kunders syften, mål och visioner ska uppfyllas. Det gör vi med hjälp av 30 års branscherfarenhet, framåtanda, ständig kunskapstörst och fantastiska mötesanläggningar. Samtliga anläggningar har passerat Svenska Mötens tuffa, unika klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk.

Här återfinns kvalitativa storstads- och mötesanläggningar, herrgårdar och slott med kreativa mötesmiljöer.

Vi förmedlar snabb och smidig konferensbokning och hjälper till med arrangemang, tips och råd för ett bättre möte!

Följ oss gärna på Facebook.com/svenskamoten. Läs mer och inspireras på svenskamoten.se