Svenska Möten satsar i SydVäst

Svenska Möten rekryterar Karin Ekberg som ny affärsutvecklare i region SydVäst. Karin Ekberg har lång erfarenhet inom mötesbranschen, senast som försäljningschef på VANN/Smögens Havsbad. Hennes tidigare erfarenheter är Key Account Manager på KLM, Choice Hotels och HRG.

– Svenska Möten har en bred medlemsportfölj som består av väldigt fina anläggningar med bra täckning i Sverige. Jag ser mycket fram emot att få möjlighet att förstärka teamet i SydVäst i ett expansivt skede, säger Karin Ekberg.

Karin Ekberg börjar på Svenska Möten från och med den 1 januari 2011 och kommer att vara baserad på Svenska Mötens kontor i Göteborg. Region SydVäst täcker mötesplatser kring Göteborg, övriga västkusten, norra Götaland, Skåne och Småland. SydVäst har stor potential med inflöde från Danmark och Norge och är den regionen som ökar mest i antal genomförda möten och bokningar.

– Karin Ekberg har en gedigen erfarenhet och är ett tungt namn i vår bransch. Hon är ett mycket bra tillskott i vår satsning på SydVäst när vi nu fortsätter att expandera. Under året har vi gjort en rad vassa rekryteringar, nyligen utökade vi vårt innesälj i Stockholm med Madeleine Geidenstam, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.

Madeleine Geidenstam började som innesäljare på Svenska Möten huvudkontor i Upplands Väsby den 1 november. Hon har tidigare jobbat på flera medlemsanläggningar och kommer närmast från c/o Hotels. Svenska Möten har sin bokningsservice i Upplands Väsby, försäljningskontor finns i Göteborg, Malmö och Västerås.

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, tfn 08-594 111 72, 070-685 30 43
e-post johan.fagerblad@svenskamoten.se

Christian Giertta, marknadsansvarig Svenska Möten, tfn 08-594 111 73, 070-319 92 38
e-post christian.giertta@svenskamoten.se