Svenska Möten stärker samarbetet över landsgränserna

Svenska Möten och Danske Konferencecentre, förstärker samarbetet. ”Vi utbyter idéer och erfarenheter för att stärka varandras organisationer. Ett mycket gott exempel på bra nätverkande” sammanfattar Leif Christiansen, vd Danske Konferencecentre.

Leif Christiansen, vd för Svenska Mötens danska motsvarighet Danske Konferencecentre, är övertygad om att de två organisationernas nyligen inledda samarbete ger stort mervärde.
-För en tid sedan började vi utväxla idéer med Svenska Möten och det visade sig att vi har många organisatoriska likheter. Vi har liknande hållning till marknaden och samma relationer till våra kunder. Samtidigt finns det skillnader inom organisationerna och där har vi mycket att lära av varandra, säger han.

Danske Konferencecentre är likt Svenska Möten en medlemsorganisation som också arbetar med gemensam marknadskommunikation men de har däremot inget säljsamarbete med sina medlemmar.
-Vi har studerat svenskarnas affärsavtal och funderar på hur vi kan introducera liknande avtal här i Danmark. De i sin tur har studerat hur vi arbetar med klassificering av kundomdömen som är en bärande del i vår verksamhet.

Svenska Mötens vd Johan Fägerblad ser som främsta fördel att möta en organisation vars verksamhet liknar den egna men som i flera fall har ett skiljt synsätt på saker och ting.
-Det är ett bra utbyte av erfarenheter och dessutom finns det på sikt synergier inom sälj i södra Sverige och Danmark. Kunderna är ju oftast gränslösa, säger han.

-Överlags är vårt samarbete ett gott exempel på hur bra nätverkande kan fungera. Idag har vi inga publika aktiviteter inplanerade men det finns helt klart möjligheter för sådana i framtiden. Som att integrera våra digitala system i någon utsträckning, avslutar Leif Christiansen.

För ytterligare information kring samarbetet, kontakta

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se

Leif Christiansen, vd Danske Konferencecentre +45 45 04 24 40 leif@dkbs.dk

Danske Konferencecentre har som uppgift att avgiftfritt ge kunderna rådgivning, vägledning och bokningsservice I samband med konferenser och arrangemang på medlemmarnas anläggningar och kursgårdar.