Svenska Möten toppar fjolårets resultatrekord

Svenska Möten inleder 2012 med ett starkt kvartal. Med en ökning på 12 procent i ackumulerad affärsvolym jämfört med rekordåret 2011.

2011 var ett riktigt bra år för Svenska Möten men det hindrar inte ytterligare resultatmässig framgång. När första kvartalet 2012 sammanfattas syns en ökning på 12 procent i ackumulerad affärsvolym jämfört med första kvartalet i fjol.
-Vi är mycket nöjda med första kvartalet samtidigt som vi inte ska blunda för tecken på avmattning i vissa regioner, konstaterar Svenska Mötens vd Johan Fägerblad.

Nu fortsätter Svenska Möten framåt med målsättningen att göra ännu ett rekordår.
-Vi har en bra plan framåt men samtidigt finns det en ny utmaning i den omställning som sker i branschen, säger Johan Fägerblad.
-Vi ser att det sker en stor förändring där den traditionella konferensköparen är på väg att ersättas av andra nyckelpersoner. Vi tar ett samlat grepp om marknaden för att bäst kunna kommunicera ut vår styrka till rätt målgrupp.

Svenska Möten avslutade första kvartalet med att välkomna sex nya medlemmar, Färna Herrgård & Spa, Häckeberga Slott, Karlaby Kro, Kilsbergen Konferens & Lodge, Marstrand Havshotell samt Welcome Hotel i Barkarby.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten 070-685 30 43 johan.fagerblad@svenskamoten.se
Lena Andersson, marknadschef Svenska Möten 070-160 09 00 lena.andersson@svenskamoten.se