Svenska Möten utökar med nya cityanläggningar

Fler och fler möten arrangeras i Stockholms och Malmös innerstäder. Svenska Möten utökar nu med fyra nya utvalda mötesanläggningar i just dessa områden.
– Både 7A-anläggningarna i Stockholm och Highcourt i Malmö är välkomna tillskott som passar perfekt in i vårt utbud, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.

För att nå status som en av Svenska Mötens utvalda anläggningar ställs höga krav. Processen är minst sagt noggrann – en anläggning ska passera hela 250 bedömningspunkter inom huvudområdena Möten/Konferens och Hotell/Restaurang.

– Inom 7A-gruppen strävar vi kontinuerligt efter att kvalitetssäkra och utveckla de mjuka och hårda värdena kring möten. Att samtliga våra tre anläggningar numer är utvalda av Svenska Möten är ett kvitto som vittnar om hög standard och kvalitet, säger Pontus Esbo, försäljningschef på 7A-gruppen.

Vi ser en tydlig trend inom mötesindustrin där fler och fler arrangerar möten med kortare varsel
på nära håll. Som mötesarrangör gäller det att vara flexibel och att kunna erbjuda rätt mötesplats för rätt syfte.

– Det här är mycket välkomna tillskott. Nu får vi ett ännu bättre utbud i storstadsområdena. I Stockholm har vi haft kapacitetsbrist tidigare och där är det tre fantastiska anläggningar med hög kapacitet som tillkommer, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten

I 7A-gruppen ingår mötesanläggningarna 7A Odenplan, 7A Centralen och 7A Strandvägen. I Malmö
återfinns Svenska Mötens nya, spektakulära medlemsanläggning Highcourt.

– En fantastisk anläggning i den gamla hovrättsbyggnaden. Miljön är spännande och Highcourt har kapacitet att ta emot riktigt många gäster. Det behövs i Malmö, berättar Johan Fägerblad.

– Att som nystartad aktör få möjligheten att arbeta inom Svenska Mötens nätverk, och bidra med vår syn på hur möten ska upplevas, känns både tryggt och inspirerande, säger Maria Strinnhed, vd på Highcourt.

Läs mer om klassificeringen av Svenska Mötens utvalda anläggningar:

Här hittar ni Svenska Mötens samtliga utvalda
anläggningar:

För ytterligare information, kontakta gärna:

Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, 070-685 30 43, johan.fagerblad@svenskamoten.se

Sveriges ledande mötespartner
Svenska Möten är ett bokningsbolag och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda konferensanläggningar.
Vi brinner för mötet och för att våra kunders syften, mål och visioner ska uppfyllas. Det gör vi med hjälp av 30 års branscherfarenhet, framåtanda, ständig kunskapstörst och fantastiska mötesanläggningar. Samtliga anläggningar har passerat Svenska Mötens tuffa, unika klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Här återfinns såväl kvalitativa storstadsanläggningar för dagkonferenser som herrgårdar och slott med logi, aktiviteter och kreativ mötesmiljö.

Vi förmedlar snabb och smidig konferensbokning och hjälper till med arrangemang, tips och råd för ett bättre möte!

Följ oss gärna på Facebook.com/svenskamoten. Läs mer och inspireras på svenskamoten.se