Vår Gård Saltsjöbaden blev Årets Svenska Mötesplats 2012

”En konferensanläggning där man får det lilla extra, varje gång.”
Så löd motiveringen när Vår Gård Saltsjöbaden utsågs till Årets Svenska Mötesplats 2012. – Det lilla extra är att alltid göra något som kunden inte förväntar sig, säger Katarina Romell, vd på Vår Gård Saltsjöbaden.

Årets Svenska Mötesplats utses av de kunder som under året har besökt någon av Svenska Mötens drygt 120 utvalda anläggningar.

– Det är ett väldigt prestigefyllt pris eftersom det är kunderna som avgör. Vår Gård Saltsjöbaden är en fantastisk mötesanläggning som är starka på både hård- och mjukvara. Bra möteslokaler och rum och mycket god mat, men de är lika bra på personlig service, säger Johan Fägerblad vd på Svenska Möten.

Katarina Romell, vd på Vår Gård Saltsjöbaden, lyfter även hon fram anläggningens personal.

– Vi är verkligen en kedja som sitter ihop. Har du en enda länk som är dålig blir det ingen bra upplevelse för kunden. Vi har jobbat otroligt hårt för att komma dit vi är i dag och nu ska vi jobba ännu hårdare för att komma vidare. Men först ska hela personalen fira med champagne, säger Katarina Romell.

Katarina Romell berättar om Vår Gård Saltsjöbadens långsiktiga, strategiska arbete med fyra viktiga ledord: äkta, ärlig, kärlek och värme.

– Det är ett långsiktigt arbete med ärligt uppsåt. Vi jobbar otroligt hårt för att leverera det kunden förväntar sig när de kommer hit. Det är en kombination av många saker som gör att vi lyckas, som trevliga miljöer, god mat, intressant konst och sist men inte minst, en service som känns äkta.

Årets Svenska Mötesplats 2012 presenterades under en inspirationsdag på Yasuragi Hasseludden under måndagen. Inspirationsdagen samlade Svenska Mötens utvalda anläggningar för att diskutera mötestrender och hur man i framtiden kan skapa ännu effektivare och kreativa möten.

Under dagen presenterades också Årets Svenska Möten-vän 2012 – Inger Nordberg på Högberga Gård. Motiveringen lyder: ”En nyfödd bloggerska som med en nytändning av sällan skådat slag starkt bidragit till att öka Svenska Mötens interna samarbete med bokningar”.

Tidigare vinnare: Årets Svenska Mötesplats 2011 Görvälns slott, Årets Svenska Mötesplats 2010 Hufvudsta Gård Mat & Möten, Årets Svenska Mötesplats 2009 Såstaholm Hotell & Konferens, Årets Svenska Mötesplats 2008 Steningevik.

Svenska Möten består av över 100 utvalda mötesplatser över hela Sverige. Alla medlemsanläggningar är klassificerade och utvalda för att de kan erbjuda de bästa förutsättningarna för möten och konferenser. I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin och omsätter drygt två miljarder fördelat på cirka en miljon gästnätter. Som ledande mötespartner tar Svenska Möten ett tydligt ansvar för att driva branschens utveckling, bland annat genom strategin om möteshantering för större organisationer och i projekt som Svenska Mötesmodeller. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Samtliga dagkonferensanläggningar är medlemmar i Svanens nätverk, samtliga logianläggningar är Svanenmärkta. Läs mer på www.svenskamoten.se