Ytterligare fem konferensanläggningar ansluts till Svenska Möten

Svenska Möten är den enda svenska mötesarrangören som bedömer konferens- och mötesanläggningar. För att nå status som utvald anläggning ställs höga krav och en mycket noggrann kontroll.

– Vi har länge letat efter rätt identitet för vårt viktiga konferenssegment. Här passar Svenska Möten in perfekt, säger Christer Rådeström, hotelldirektör på Arken Hotel & Art Garden Spa, en av fem anläggningar som nu nått denna status.

De fem nya utvalda anläggningarna är, förutom Arken Hotel i Göteborg, Lundqvist & Lindqvist Klara Strand och Tändstickspalatset i Stockholm, Barsebäck Hotell Konferens Resort samt Haga Slott i Enköping.

Det här innebär att Svenska Möten stärker sitt utbud av konferensanläggningar i viktiga regioner som Stockholm, Göteborg, Mälardalen och Skåne.

– Behovet av bra mötesplatser av olika storlek i Stockholms innerstad är ständigt stort och efterfrågan ökar hela tiden. Därför är det extra kul att kunna presentera Lundqvist & Lindqvist Klara Strand och Tändstickspalatset – båda med en personlig touch – som nya utvalda medlemmar i Svenska Möten, berättar Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten.

– För oss är Svenska Möten en oerhört proffsig organisation sett både från vårt och kundens perspektiv. Det är en organisation som tidigt tar till sig nya trender både när det gäller mötesformer, beteenden samt även teknik. Detta kommer vi nu kunna ta del av som medlem, säger Lundqvist & Lindqvist Klara Strand och Tändstickspalatsets ägare Lena Lundqvist Werner.

Svenska Möten har nu 128 utvalda anläggningar. Tillsammans står dessa för cirka 25 procent av den svenska mötesindustrin. För att nå den status som klassificeringen innebär behöver anläggningen passera hela 250 bedömningspunkter inom två huvudområden, Möten/Konferens och Hotell/Restaurang.
Läs mer om klassificeringen här: http://www.svenskamoten.se/konferens/bättre-möten/klassificering

– Alla fem nyanslutna medlemmar har väldigt gott renommé bland mötesbokare, säger Johan Fägerblad. Det innebär att de stärker vårt varumärke och vi kan i vår tur stärka deras. Dessutom stärks vårt utbud i de viktiga regionerna Stockholm, Göteborg, Mälardalen och Skåne.

Här hittar ni Svenska Mötens samtliga utvalda anläggningar: http://www.svenskamoten.se/konferens/anläggningar

För ytterligare information, kontakta gärna:
Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, 070-685 30 43, johan.fagerblad@svenskamoten.se

Svenska Möten består av över 100 utvalda mötesplatser över hela Sverige. Alla medlemsanläggningar är klassificerade och utvalda för att de kan erbjuda de bästa förutsättningarna för möten och konferenser. I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin och omsätter drygt två miljarder fördelat på cirka en miljon gästnätter. Som ledande mötespartner tar Svenska Möten ett tydligt ansvar för att driva branschens utveckling, bland annat genom strategin om möteshantering för större organisationer och i projekt som Svenska Mötesmodeller. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Samtliga dagkonferensanläggningar är medlemmar i Svanens nätverk, samtliga logianläggningar är Svanenmärkta. Läs mer på www.svenskamoten.se