Anders Ekberg ny ordförande i hoppkommittén

Anders Ekberg, Vallentuna, blir ny ordförande i Svenska Ridsportförbundets hoppkommitté. Han efterträder Anders Lidbeck som lämnade uppdraget i slutet av förra året. Hoppkommitténs ordförande tillsätts av Svenska Ridsportförbundets Tävlingssektion och kommittéordföranden utser sedan sin kommitté. Anders Ekberg är ledamot i förbundets Tävlingssektion, ett uppdrag han lämnar i och med att han tillträder arbetet med att leda hoppkommittén. Övergången sker vid sektionens möte i mars då Ekberg presenterar upplägget och kommitténs utseende för sektionen. Anders Ekberg har lång erfarenhet från ridsporten och har haft ett flertal uppdrag för förbundets räkning. Han var sportchef åren 1980-1988 och under slutet av 1990-talet ansvarig för tränarutbildningen. Anders Ekberg är internationell hoppdomare och har varit förbundskapten för dressyren. Under hans period som grenledare tog svensk dressyr OS-brons i Los Angeles 1984. För mer information: Tomas Torgersen, sportchef Svenska Ridsportförbundet 0709-79 56 05