Historiskt stipendium till dressyrryttare

Historiskt stipendium till dressyrryttare

Pressinbjudan

H.K.H. PRINSESSAN MADELEINE DELAR UT HISTORISKT STIPENDIUM TILL DRESSYRRYTTARE

Ridsportens Jubileumsstiftelse hälsar dig välkommen att närvara när Paulinda Friberg tar emot ridsportens första Jubileumsstipendium.

Tid: torsdag 19 december kl 11.30-12.30 cirka
Plats: Hovstallet, Väpnargatan 1, Stockholm

Paulinda Friberg från Flyinge utanför Lund, tilldelas det första stipendiet från Ridsportens Jubileumsstiftelse. Stipendiet är på 100 000 kronor.
Genom en gedigen satsning har Paulinda målmedvetet närmat sig landslaget i dressyr och har under 2013 haft en framgångsrik säsong.  Stipendiet ger Paulinda ytterligare möjligheter att vid sidan av sitt yrke som frisör, satsa på träning och tävling – och mot OS i Rio 2016.

Deltagare
Vid ceremonin medverkar förutom stiftelsens beskyddare H.K.H Prinsessan Madeleine och fyrfota vänner, bland annat representanter från Hovstallet, stiftelsen, svensk dressyr och Svenska Ridsportförbundets styrelse.

Fotografering
Tillfälle till fotografering ges i samband med stipendieutdelning.

Anmälan
Vi behöver din anmälan senast tisdagen den 17 december till Svenska Ridsportförbundet lotta.amnestal@ridsport.se, 0709-79 56 35. Obs! Förhandsanmälan är obligatorisk!

Presskontakt
Margareta Borg, margareta.borg@ridsport.se, 0709-79 56 33 eller Lotta Amnestål enl ovan.

Vi bjuder på varm dryck i ett kallt ridhus. Varma kläder och skor rekommenderas.

Svenska Ridsportens Jubileumsstiftelse bildades under ridsportens framgångsrika jubileumsår 2012, för att ge svensk ridsport kraft att tillhöra världstoppen även i framtiden. För att tillhöra den internationella ledarklungan krävs mer än äkta hästkrafter. Jubileumsstipendiet syftar till att ge ryttare strax under landslagsnivå, knuffen som krävs för att genom träning och tävling ta sista steget mot landslag och medalj. H.K.H Prinsessan Madelene är stiftelsens beskyddare.