Hög nivå på Strömsholms kuskutbildning

Hög nivå på Strömsholms kuskutbildning

Det är mycket glädjande att vi har lyckats få så kunniga, erfarna och engagerade lärare till utbildningen.
-Det kan inte bli annat än bra, säger utbildningschef Becky Evensen.

Förberedelser pågår för fullt, investeringar har gjorts och hästar har rekryterats. Den 23 juli är båda lärarna på plats på RS, Elisabeth Olofssonoch Roland Wirenborg. Då skall utrustning och de sista detaljerna på kursplanen finjusteras. Allt för att förutsättningarna skall vara så goda som möjligt när eleverna börjar den 13 augusti 2012.

Elisabeth Olofsson kommer närmast från Stiernhöksgymnasiet i Rättvik, men har ett förflutet på Wången. Där arbetade hon sida vid sida med sin far, förre Wångenförvaltaren AlfOlofsson. På Wången bedrevs då utbildningar i linje med RS kuskutbildning. När utbildningarna avslutades på Wången tog Kvinnerstaskolan över delar av dessa under ett antal år, hela tiden med Roland Wirenborg i ledningen. Det är således det bästa ur två världar som möts här på Strömsholm.

Vi kommer även att engagera flertalet framgångsrika och hängivna yrkesmän och brukshästentreprenörer i utbildningen, bland andra Lars Åke Johansson, Tobias Andreasson och Sigvard Gustavsson.

Sista ansökningsdagen till Kuskutbildningen i Brukshästkörning är framflyttad till den 4 maj. Detta på grund av att vissa moment i planeringen dragit ut på tiden.
Antagningsprov är planerat till 25 maj 2012.

För vidare kontakt becky.evensen@stromsholm.com

Ridskolan Strömsholm, 0220-451 00, www.stromsholm.com