Inbjudan till presskonferens inför Flyinge International Dressage Show

Pressinformation från Flyinge International Dressage Show 3-5 oktober- 23 september 2008

Tid: Torsdagen den 25 september kl 13.00
Plats: Flyinge, Ridhallen

Den 3-5 oktober står dressyren i centrum på Flyinge. Ryttare från åtta nationer väntas till Flyinge och årets stora dressyrhappening Flyinge Internationeal Dressage Show. Svenska ekipage från OS-laget och unghäst-VM finns med i startlistan.
Minna Telde med sin lovande stjärna Don Charley utmanar etablerade svenskar som Jan Brink och Louise Nathhorst, men också de utlänska stjärnorna.

Ungdomarna har sin givna plats på Flyinge International Horse Show, de är framtiden. På torsdag får du träffa både Minna och Sara Henrietta Bergström Källström, som fick sitt genombrott just på Flyinge.

Du får därtill veta allt om Flyinges internationella stortävling och träffa ryttare, hästar och arrangören. Bra fototillfälle!

Vi bjuder på lunchsmörgås och vill gärna veta om du kommer. Anmälan till Tessie Sjöstedt e-post: tessie@tessab.se eller telefon/sms 073 44 44 450 senast torsdagen den 25/9 kl 10.

Mycket välkommen till Flyinge!
Tessie Sjöstedt, pressansvarig

Program Flyinge International Dressage Show 3-5 oktober 2008
Fredag den 3 oktober
11.00 Nationell Msv B:4