Vendela Eriksdotter Rubin, en av Hermanstorps K&RK:s framgångsrika ryttare. Foto: Svenska Ridsportförbundet

Klubben laddar för lag-SM i fälttävlan

Efter ett fantastiskt framgångsrikt år för Hermanstorps K&RKs ekipage, med både SM, NM- och EM-medaljer, så laddar klubben inför det största arrangemanget på 11 år, nämligen lag-SM i fälttävlan för både ponny och häst 28-30 september 2018.

Sista helgen i september blir det stor häst-fest på anläggningen i Stum utanför Falkenberg. Ett arrangemang, med drygt 200 ryttare, lika många hästar och alla supportrar i form av familj, hästskötare, hästägare, publik och funktionärer. Dessa kommer att samsas på området från Falkenbergs motorbana till anläggningen på Stum. Fälttävlan, som kan jämföras med ett triathlon, är en stor utmaning för alla ekipage och bara de väl förberedda, ger sig in i tävlingen.

Tävlingen går över tre dagar och startar fredag lunch med dressyren som fortsätter på lördagen. Strax före lunch på lördagen beräknas hoppningen starta.

På söndagen avslutas tävlingen med terrängen, vilket alltid är en spännande upplevelse för alla. Hoppningen och terrängen kommer att webb-sändas av Equisport.se https://www.equisport.tv/event/11554/lag-sm-falttavlan-hermanstorp

På tävlingsområdet kommer det att finnas ett 10-tal utställare och mattält där det serveras allt från fika till dagens lunch.

Mer information hittar ni på:
www.lagsmfälttävlan2018.se

Erik Lindahl, SM-general, 070-559 12 00
Mats Carlsson, ordförande, 070-570 82 27
Karin Nylander, Tävlingsledare och pressansvarig, 070-242 74 74

Folksam är idrottens försäkringsbolag och är sedan flera år stolt samarbetspartner till Svenska Ridsportförbundet och ridsportens svenska mästerskap.