Mountain Horse satsar på svensk dressyr

Genom ett nytt sponsoravtal med svensk dressyr utökar företaget Mountain Horse sitt engagemang inom ridsporten.
- Dressyren är viktig för oss och vår produktutveckling och det här samarbetet känns helt rätt just nu, säger Louise Grietze, marknadschef för Mountain Horse.
- Vår strävan är att nå bredden i Hästsverige och vi ser vi fram emot att jobba med dressyrkommittén och unga dressyrryttare i framtiden. Vi har en klassisk linje som just nu är under stark utveckling och som vi tror kommer att attrahera dressyrryttare.

Samarbetet med Svenska Ridsportförbundets dressyrkommitté rymmer både ett ekonomiskt stöd samt utrustning.
- Att jobba med ungdomar är roligt och utvecklande. Det är här framtidens stjärnor och ledare finns, säger Louise Grietze.
Bland annat kommer Mountain Horse att förse de unga dressyrryttarna i
lagsammanhang med utrustning.
- Det är en viktig del av teambygget, säger dressyrkommitténs ordförande Per
Lundberg som välkomnar satsningen. Vi är stolta över att få vara en del i Mountain Horse utveckling i dressyrvärlden.

Mountain Horse samarbetar sedan tidigare med Svenska Ridsportförbundet. Bland
annat genom en egen stilhoppningscup för ponnyrytare och en cup för unga
fälttävlansryttare.

Utifrån kärnvärden som mode, funktion, säkerhet och nytänkande, utvecklar och