Nyhetsbrev från Svenska Ridsportförbundet vecka 5 2007

Nyhetsbrev från Svenska Ridsportförbundet vecka 5 2007 Ny version - tillägg i kalendariet Innehåll Göteborg Horse Show - startfältet klart i fyrspannens världscupfinal Världscup i helgen Årets första stortävling - Helsingborgs Fältrittklubb Aktuella ackrediteringar Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare, hemsidor och presskontakter finns längst ner på nyhetsbrevet 22-25 februari Göteborg Horse Show - startfältet klart i fyrspannens världscupfinal Tomas Eriksson är med till final i Scandinavium när fyrspannens inomhussäsong avslutas med världscupfinal. Läs mer HÄR 2-4 februari Världscup i helgen Rolf-Göran Bengtsson och Royne Zetterman rider världscupen, FEI World Cup Jumping, i Bordeaux i helgen. Du följer resultaten på www.ridsport.se. 2-4 februari Helsingborgs Fältrittklubb Årets första stora hopptävling på hemmaplan för de svenska ryttarna blir i Helsingborg i början av februari. Danske toppryttaren Thomas Velin har aviserat sitt intresse av att komma över Öresund för att möta sina svenska konkurrenter. Helgen avslutas med final i stora rundan, Helsingborg Grand Prix, över hinder på 1,50 meter. I Helsingborg rids också Young Rider Krafft Cup-kval, näst sista omgången innan finalen i samband med Göteborg Horse Show. Startfältet, som innehåller flera toppnamn, presenteras på http://www.hfrk.nu/. Presskontakt: Jany Leveau 0730-42 62 34. Aktuella ackrediteringar Göteborg Horse Show 22-25 februari. Ackreditering sker på arrangörens hemsida - Klicka HÄR - och sista dag för ackreditering är 2 februari 2007. Representanter för media som önskar rum på det officiella Hotel Gothia Towers ombedes kontakta pressansvarig Mayvor Thorin så snart som möjligt. Häst 2007, Västerås, 9-11 mars. Häst 2007, Kunskapsdagar och mässa återkommer i år. För ackreditering skicka en e-post till lotta.amnestal@ridsport.se. Seminarieprogram och utställare hittar du på http://www.hastvasteras.se/ Borås Grand Prix 9-11 februari. För ackreditering, skicka e-post med namn, media och telefonnummer till lisa.garde@hotmail.com Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare och hemsidor Internationella tävlingar vecka 5 2-4 februari Bordeaux, Frankrike CSI-W internationell hoppning FEI World Cup Jumping http://www.bordeaux-expo.com/jumping/index.htm Svenska ryttare: Royne Zetterman, Rolf-Göran Bengtsson Internationella tävlingar vecka 6 8-11 februari Vigo, Spanien CSI-W internationell hoppning FEI World Cup Jumping http://www.csivigo.com/ Svenska ryttare: Helena Lundbäck, Royne Zetterman 8-11 februari Aarhus, Vilhelmsborg, Danmark CSI*** internationell hoppning http://www.jbkhorseshows.dk/ Svenska ryttare: Alexandra Bjärne, Christina Gustafsson, Fredrik Gustafsson, Helena Holm, Madeleine Larsen, Cecilia Lundbäck, Viveca Lundbäck, Märta Elander Wisten, Rolf-Göran Bengtsson, Louise Nyberg, Lotta Schultz, Svante Johansson, Linda Heed 8-11 februari Aarhus, Vilhelmsborg, Danmark CSIP-A internationell ponnyhoppning http://www.jbkhorseshows.dk/ Svenska ryttare: Amanda Richter, Kajsa Rautenberg, Wilma Hellström, Isabell Bengtsson, Emelie Nordström, Nicole Holmen, Ebba Nordström Nationella tävlingar vecka 5 2-4 februari Helsingborgs Fältrittklubb, Elit hoppning med YR Krafft Cup http://www.hfrk.nu/ Startlistor och resultat från Equipe.nu http://www.equipe.nu/MeetingDetails.aspx?mId=2651 Presskontakt: Jany Leveau 0730-42 62 34 4 februari Mjölby Ridklubb, nationell ponnyhoppning http://www.mjolbyridklubb.se/tavling.htm Nationella tävlingar vecka 6 9-11 februari Borås Grand Prix, Borås Fältrittklubb, Elit hoppning med YR Rider Krafft Cup http://www.borasridhus.se/ Startlistor och resultat från Equipe.nu http://www.equipe.nu/MeetingDetails.aspx?mId=2556 Presskontakt: Lisa Gärde 0709-62 51 52. För ackreditering, skicka e-post med namn, media och telefonnummer till lisa.garde@hotmail.com Kontaktperson: Lotta Amnestål, informationschef/presskontakt 0709-79 56 35