Nyhetsbrev från Svenska Ridsportförbundet vecka 8 2007

Innehåll Göteborg Horse Show - nu är det snart dags 2007 Kunskapsdagar och Mässa i Västerås Titta in på ridskolan! Aktuella ackrediteringar Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare, hemsidor och presskontakter finns längst ner på nyhetsbrevet 22-25 februari Göteborg Horse Show - nu är det snart dags På torsdag rider den första ryttaren in i Scandinavium och årets världscupevenemang är officiellt igång. Det blir tre x världscup, finaler för ungdomsryttarna och mycket mer. Ett nyhetsbrev kallat Göteborg Horse Show Special med info om internationella klasserna kommer separat. Men ni har väl inte missat någon av era ungdomsryttare - deltagarlistor för Young Rider Krafft Cup, Morgondagens Vinnare och GP Ponnyn finns under respektive länk. Det har blivit en hel del information som gått ut inför evenemanget och för att underlätta har vi samlat alla pressmeddelanden i en mapp på vår hemsida Titta in på ridskolan! Ta chansen under sportlovet att titta in på er ridskola! Här är det troligen aktiviteter från morgon till kväll. Ridskolan är inte bara en skola med ridutbildning på schemat, utan en fritidsgård, öppen sju dagar i veckan där ryttarna träffar kompisar och pysslar med sina fyrfota vänner. Läs mer HÄR Aktuella ackrediteringar Häst 2007, Västerås, 9-11 mars. Häst 2007, Kunskapsdagar och mässa återkommer i år. För ackreditering skicka en e-post till lotta.amnestal@ridsport.se. Seminarieprogram och utställare hittar du på http://www.hastvasteras.se/ Aktuellt kalendarium med datum, tävlingsplatser, ryttare och hemsidor Internationella tävlingar vecka 8 22-25 februari Göteborg Horse Show CSI-W/CDI-W/CAI-W Internationell hoppning, dressyr, fyrspannskörning Young Rider Krafft Cup, Morgondagens Vinnare, GP Ponnyn 20-25 februari Vejer de la Frontera, Spanien CSI*** The Sunshine Tour http://www.sunshinetour.net/ 22-25 februari Brunstad, Norge CSI** http://www.hestefrelst.no/ Svenska ryttare: Henrik Lanner, Stina Lillje, Josefin Hansén, Kristin Nyberg, Anna Olsson, Fredrik Jansson 22-25 februari Brunstad, Norge CSIP http://www.hestefrelst.no/ Svenska ryttare: Alexandra Wärnelius, Ragna Zaar, Karl-Philip Ingvarsson, Karl-Jakob Ingvarsson, Emelie Persson, Elin Forsberg Johanesen, Emil Glambeck, Denise Nyberg 23-24 februari Bremen, Tyskland CRI** internationell reining http://www.dqha.de/ Svenska ryttare: Peter Ljungberg, Mona Göransson Internationella tävlingar vecka 9 27 feb - 4 mars Vejer de la Frontera, Spanien CSI*** The Sunshine Tour hoppning http://www.sunshinetour.net/ 27 feb - 4 mars Vejer de la Frontera, Spanien CDI***/CDIYJP The Sunshine Tour dressyr http://www.sunshinetour.net/ 28 feb - 4 mars Zwolle, Holland CDI*** internationell dressyr http://www.zwolleinternational.nl/ Svenska ryttare: Patrik Kittel 28 feb - 4 mars Zwolle, Holland CSI** internationell hoppning http://www.zwolleinternational.nl/ Svenska ryttare: Erika Lickhammer 2-4 mars Roosendaal, Holland CDIYJ internationell dressyr http://www.thomputer.net/paardensportnederland/ Svenska ryttare: Nina Hofmann, Angelica Byström, Hanna Etzner, Mlain Johansson, Sara Henrietta bergström Kälsström, Johanna Due Boije, Malin Ljungcrantz, Zophia Carlsson 1-4 mars Brunstad, Norge CSI***/CSIOJ internationell hoppning http://www.hestefrelst.no/ Svenska ryttare: Rolf-Göran Bengtsson, Lotta Schultz, Maria Norlin, Terese Svedlund, Emma Emanuelsson, Pontus Westergren, Evelyn Sander, Mikaela Karlsson, Madelene Wikskär,Sanne Bergström, Isabelle Sjunesson, Sofia Rundcrantz, Maja Friberg, Mathilda Larsson 26-28 februari Vestfold, Norge CDI*** internationell dressyr http://www.hestefrelst.no/ Svenska ryttare: Lotta Jerhammar-Cidheden, Katarina Gustafsson, Wiveca Schenholm, Ylva Odelberg 2- 4 mars Vestfold, Norge CDI*** internationell dressyr http://www.hestefrelst.no/ Svenska ryttare: Emma Karlsson, Maria von Essen Nationella tävlingar vecka 8 24-25 februari Södertälje Ridklubb, nationell dressyr, Young Rider Krafft Cup http://www.srk.se/ Nationella tävlingar vecka 9 3-4 mars Falkenbergs Ryttarförening nationell ponnydressyr http://www.forf.se/ 3-4 mars Laholmsortens Lantliga Ryttarförening nationell hoppning http://hem.passagen.se/ryttarforeningen/ 4 mars Lillhagens Ridklubb nationell ponnyhoppning http://www.lillhagen.nu/ 4 mars Södertälje Ridklubb nationell ponnydressyr http://www.srk.se/ Kontaktperson: Lotta Amnestål, informationschef/presskontakt, 0709-79 56 35