Pressmeddelande från Svenska Ridsportförbundet - Landslag 2006

Kontaktpersoner - Informationsavdelningen Lotta Amnestål (informationschef) 0220-456 35, 070- 979 56 35 Annika Elg 0220- 456 31, 070- 979 56 31, Annica Feltendal 0220- 456 06, 070- 979 56 06, Linda Claesson 0220-456 30 Innehåll Landslag 2006 Hoppning Dressyr Fälttävlan Körning Distans Landslag i hoppning 2006 Spetsgrupp Malin Baryard-Johnsson, Norrköping, Klubb: Söderköpings Ridklubb Rolf-Göran Bengtsson, Breitenburg, Tyskland Peter Eriksson, Flyinge, klubb: Flyinge Hästsportklubb Peder Fredricson , Vitaby, klubb: Strömsholms Ridsportförening Maria Gretzer,Tygelsjö, klubb: Vellinge Hästsportförening, Linda Heed, Västerljung, klubb: Trosa Vagnhärads Ridklubb Svante Johansson, Varberg, klubb: Varbergs Ridklubb Lina Sjögren, Bjärnum, klubb: Sölvesborgs Ridklubb Royne Zetterman, Linderöd, klubb: Sölvesborgs Ridklubb Utmanargruppen Frida Andersson, Grevie, klubb: Öresunds Hästsport Klubb Christina Gustafsson, Kungsängen, klubb: Team Aspvik Ridsklubb Fredrik Gustafsson, Falköping, klubb: Grevagårdens Ryttarförening Helena Holm, Falköping, klubb: Grevagårdens Ryttarförening Helena Lundbäck, Norrköping, klubb: Ekenryttarna Johan Lundh, Floby, klubb: Skaraortens Ryttarförening Lotta Schultz, Enköping, klubb: Enköpings Näs Ryttare Landslag dressyr 2006 Spetsgrupp Jan Brink, Hässleholm, Klubb: Helsingborgs Fältrittklubb Louise Nathhorst, Drottningholm, Klubb: Hogsta Dressyrryttare Maria Eriksson, Arbrå, Klubb: Edsbyns Ridklubb Patrik Kittel, Tyskland, Klubb: Tranås Ridklubb Kristian von Krusenstierna, Farsta, Klubb: Ågesta Ridklubb Per Sandgaard, Katrineholm, Klubb: Heby Ryttarförening Tinne Vilhelmson, Upplands Väsby, Klubb: Djursholms Ridklubb Utmanare: Lotta Wallin, Höör, Klubb: Helsingborgs Fältrittklubb Landslag fälttävlan 2006 Spetsgrupp Dag Albert, England Linda Algotsson, Läckeby, Ridklubben Udden Viktoria Carlerbäck, Borås, Borås Fältrittklubb Tobias Grönberg, Södra Sandby, Flyinge Ryttarförening Magnus Gällerdal, Flyinge, Åkerbo Rid & Körklubb Katrin Norling, Mantorp, Mantorpsryttarna Utmanargrupp Sara Algotsson, Läckeby, Ridklubben Udden Anna Hassö, Blentarp, Frosta Ryttarförening Anna Hilton, England Malin Larsson, Tyskland, Gotlands Lantligaryttarförening Niklas Lindbäck, Genarp, Flyinge Hästsportklubb Johan Lundin, Sennan, Ridklubben Styringe Stall Viktoria Tevell, Borensberg, Mantorpsryttarna Therese Wahlberg, Belgien Landslag i körning 2006 Fyrspann Tomas Eriksson, Båstad, Klubb: Åstorpsortens Ryttarförening Fredrik Persson, Flyinge, Klubb: Flyinge Hästsportklubb Jan-Erik Pålsson, Laholm, Klubb: Åstorpsortens Ryttarförening Par Yngve Käll, Götene, Klubb: Bergs Hästklubb Axel Olin, Kristianstad, Klubb: Flyinge Hästsportklubb Jan Olofsson, Ljungbyhed Klubb: Åsbo Ryttarförening Göran Peterson, Tranemo, Klubb: Tranemoryttarna Utmanare Par Birgitta Nilsson, St Sundby, Klubb: Kungsörs Ridklubb Erik Broms, Nälden, Klubb: Alsenbygdens Kör- och Ridklubb Ulrika Wass, Stenstorp, Klubb: Skaraortens Ryttarförening Emma Starck, Sparreholm, Klubb: Flensbygdens Ryttarförening Enbet Knut Andersson, Vinslöv, Klubb: Vinslövs Ryttarförening Marie Kahrle, Flyinge, Klubb: Skånska Körsällskapet Lotta Pålsson, Laholm, Klubb: Hemmeslövs Ridklubb Thomas Sjöberg, Brastad, Klubb: Lysekils Ryttarförening Cecilia Qvarnström, Flyinge, Klubb: Åstorpsortens Ryttarförening Gertie Viebke, Ljungbyhed, Klubb: Åsbo Ryttarförening Utmanare Enbet Anders Jönsson, Jonstorp, Klubb: Kullasällskapet för körning KUSK Maria Henriksson, Rosersberg Klubb: Föreningen Johannesbergskuskarna Glen Hesslo, Hässleholm, Klubb: Sösdalaortens Lantliga Ryttarförening Kjell Johansson, Varberg, Klubb: Hermanstorp Kör & Ridklubb Ponny Lag 1 Anne-Christine Arvidsson (enbet), Klippan, Klubb: Åstorpsortens Ryttarförening Rebecca Kristiansen (par), Vestby, Norge, Klubb: Bergs Hästklubb Ulf Mattson (fyrspann), Norrtälje, Klubb: Roslagens Rid o Körklubb Ponny Lag 2 Marie Östman (enbet), Rimbo, Klubb: Roslagens Rid & Körklubb Madelene Dverstorp (enbet), Moholm, Klubb: Bergs Hästklubb Margret Bennich (par), Knutby, Klubb: Johannesbergskuskarna Fredrik Rahm (fyrspann), Vollsjö, Klubb: Bellinga Horse & Carriage Club Catharina Eneroth (fyrspann), Hässleholm, Klubb: Sösdalaortens Lantliga Ryttarförening Landslag i distans 2006 Spetsgrupp Ingrid Boström, Åkersberga, klubb: Bogesundslandets Ryttare Sofia Strand, Hestra, klubb: Isabergs Ridklubb Gunilla Carlson, Fjärdhundra, klubb: Rönningens Kör- och Ridklubb Jessica Holmberg, Simlångsdalen Klubb: Simlångsdalens Ryttarförening Karin Gadde Jennische, Björklinge, klubb: Rönningens Kör- och Ridklubb Liv Burdett, Sösdala, klubb: Skånska Distanssällskapet Utmanargrupp Yvonne Ekelund, Växjö, klubb: Växjö Distansryttarsällskap Anna Hildenborg, Bandhagen, klubb: Bogesundslandets Ryttare Cecilia Hellesen-Hansen, Flen, klubb: Flensbygdens Ryttarförening