Ridsport - Mer webb-TV med utökat samarbete

Ridsport - Mer webb-TV med utökat samarbete

Svenska Ridsportförbundet har under många år kunnat visa webb-TV från SM-tävlingar på sin hemsida tack vare att förbundets huvudsponsor Agria sponsrat sändningarna.
Med ett utökat samarbete med produktionsbolaget Qrodo kan sändningarna under säsongen utökas och bli ännu fler.

I år gör Svenska Ridsportförbundet och huvudsponsorn Agria tillsammans med Qrodo en ordentlig bevakning med webb-TV från fem SM-tävlingar i augusti och september.

4-5 augusti SM i körning, Jönköpings Kusksällskap, tävlingsplats Vaggeryds travbana
5 augusti Ponny-SM i hoppning, Årsta Runstens Sportryttareförening,
19 augusti lag-SM i dressyr, Katrineholms Ryttarförening/Ericsberg
26 augusti SM i fälttävlan, Baldersnäs Horse Event, eftersändning
1-2 september SM i dressyr, Flyinge

Qrodos produktionsteam har arbetat tillsammans med Svenska Ridsportförbundet sedan 2008, då under namnet Livestream. Från och med 2011 heter företaget Qrodo AB.
Tillsamman med Svenska Ridsportförbundet och Agria har ett femtontal produktioner från SM-tävlingar från hoppning, dressyr, voltige och körning genomförts. Livestream, senare Qrodo, har tillsammans med lokala arrangörer dessutom genomfört ytterligare ett tiotal webb-TV-sändningar.
- De sändningar vi gjort hittills tillsammans med Agria och Qrodo har varit populära och det är jätteroligt att kunna erbjuda fler sändningar och från fler grenar, säger Lotta Amnestål, informationschef på Svenska Ridsportförbundet.

Tidigare i år kunde SM i voltige visas på webb-TV tack vare samarbetet mellan Agria, Qrodo och Svenska Ridsportförbundet.

Sändningarna kommer att visas på Ridsportens TV http://ridsport.qrodo.tv/ där också tidigare sändningar finns arkiverade.

Lotta Amnestål, informationschef Svenska Ridsportförbundet, 0709-79 56 35
Stefan Fur, Affärsområdeschef Häst Agria Djurförsäkring, 070-6995341