Ridsport - Nyhetsbrev vecka 29

Nio dagar kvar till OS
På vår OS-sida finns information om ryttare, regler, fakta, bilder och aktuella texter. Läs till exempel om de svenska ”doldisarna” bakom kulisserna på ridsportens OS.

19-22 juli Sjunde omgången i toppligan
Sverige ligger fyra i tabellen inför sjunde omgången av FEI Nations Cup Top League på Hickstead i ett regnigt England. Nationshoppningen rids på fredag eftermiddag.
Svenska ryttare: Daniel Zetterman, Angelie von Essen, Douglas Lindelöw, Linda Heed, Helena Persson

20-22 juli Rolf-Göran väljer Carusso i GCT
På torsdagmorgon sitter Rolf-Göran Bengtsson i morgonsoffan hos Sveriges Television. Direkt från Stockholm och TV-huset är han på väg till Global Champions Tour i franska Chantilly. Där väntar Carusso LS La Silla, som vunnit Grand Prix i tyska Redefin tidigare på säsongen.

18-22 juli Ponny-EM i Frankrike
Nu är det dags för ponny-EM i franska Fontainebleau. Sverige skickar lag i både hoppning och dressyr.
Hoppning: Antonia Pettersson Häggström, Lindome, Philip Carey, Huaröd, Kajsa Karlsson, Billdal, Kajsa Andreen, Vitlanda, Filip Ågren, Karlstad.
Dressyr: Sofie Andersson, Sjöbo, Amanda Svanberg, Åhus, Josefine Ivarsson-Mårtensson, Hörby, Lina Jönsson Hovås.

21 juli Rimboritten 80 km lag-SM i distansritt
Arrangör: Roslagens Rid o Körklubb
Tävlingsledare: Carina Näsström 070-565 29 18
Start: 9:00, beräknad prisutdelning cirka 15:30
Tävlingsområde: Lovisedal i Rö, Rimbo
Arrangörens hemsida: http://www4.idrottonline.se/RoslagensRidochKK-Ridsport/Grensidor/Distans/
Startlista: http://www4.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_462225/cf_57129/Rimboritten_med_Lag-SM_2012_startlista_1.HTML
I samband med lag-SM rids också en 50 km distansritt och en Kavli Clear Round 50 km.

Jubileumsritten
Jubileumsritten med anledning av Svenska Ridsportförbundets 100-årsjubileum fortsätter. Ryttarna är på väg mot Härnösand. Mer informaiton om datum och sträckor kommer.