Ridsportförbundet tar krafttag kring sponsring och kommunikation

Marie Lundmark Hubertson, Västerås, blir chef för avdelningen Kommunikation och Marknad på Svenska Ridsportförbundet. Arbetet innebär ansvar för intern och extern kommunikation, tidningen Häst&Ryttare, kontakter med samarbetspartners och varumärket ”svensk ridsport”. - Ridsporten är Sveriges andra största sport. Mitt jobb är att få omvärlden att inse det, samt dra nytta av effekterna i form av fler sponsorer, vars insatser kommer både bredd och elit till del, säger Marie Lundmark Hubertson. Marie Lundmark Hubertsons tjänst innebär en utökning av informationsavdelningen. Ridsportförbundet tar därmed krafttag både för att öka dialogen med omvärlden, marknadsföra svensk ridsport och knyta nya samarbetspartners till sig. Marie har många idéer och en plan för hur hon ska göra svensk ridsport mer känd, och känd i de kretsar som ännu inte upptäckt de värden ridsporten har. - Ridsporten har alla de värden som både politiker och företag söker. Hittills har få upptäckt fördelarna med att engagera sig i ridsporten. Det vill jag förändra. Innan hon avslöjar alltför mycket av planerna vill dock Marie få en chans att träffa förtroendevalda, arbetskamrater och aktiva ordentligt. Marie Lundmark Hubertson är 34 år, och bor på en gård med egna hästar utanför Västerås. Hon är journalist i botten och har jobbat inom dagspress och fackpress i närmare nio år. Sedan år 2000 har hon arbetat som kommunikationskonsult hos GCI, ett av världens största PR-byrånätverk. Marie har varit ansvarig för att etablera och driva kontoret i Västerås där hon arbetat med varumärkeskommunikation, internkommunikation, lobbying, medierelationer och medieträningar, kriskommunikation och kristräningar, för olika företag. Marie Lundmark Hubertson tillträder till sommaren. Mer information Marie Lundmark Hubertson 0703-13 88 87 marie.lundmark@hotmail.com Lotta Amnestål, informationschef Svenska Ridsportförbundet 0220-456 35, 0709-79 56 35 Agneta Wulf, vice ordförande, Svenska Ridsportförbundet 0705-621646 Svenska Ridsportförbundet är med sina 964 medlemsklubbar ett av de största specialidrottsförbunden inom Riksidrottsförbundet. Svenska Ridsportförbundet arbetar för att främja ridsporten och dess olika verksamheter, såväl tävlingsidrott som breddidrott och motionsverksamhet. Kansliet är placerat på Strömsholm. Mer information på www.ridsport.se