Startfältet klart i Young Rider Krafft Cup

Pressinformation från Svenska Ridsportförbundet och Göteborg Horse Show 2007-02-11 Startfältet klart i Young Rider Krafft Cup Efter helgens kval i Young Rider Krafft Cup i Borås är startfältet klart till finalen i samband med Göteborg Horse Show 22-25 februari. Förra årets segrare, Alexander Zetterman, får chansen att försvara sin seger, och förra årets två och trea, Robin Ingvarsson och Kim Larsson, får likaså chans till revansch. Åtta ungdomsryttare får starta i Scandinavium efter att ha kvalat vid fem olika tillfällen under säsongen 2006/2007. Slutställning Young Rider Krafft Cup 2006/2007: 1) Robin Ingvarsson 85 2) Kim Krog 84 3) Ida Jonsson 66 4) Maria Ingvarsson 64 5) Emelie Gärde 61 6) Karolina Lindbom 60 7) Alexander Zetterman 56 8) Kim Larsson 54 Young Rider Krafft Cup finalister 2007 Robin Ingvarsson, 1988, Varberg. Varbergs Ridklubb. Tvåa i finalen i Scandinavium 2006. Vann sista kvalet i Borås. Kim Krog, 1990, Rimforsa. Ekenryttarna. Tvåa i Helsingborg, ledde cupen inför sista kvalet i Borås. Ida Jonsson, 1988, Vaggeryd. Vaggeryd-Skillingaryd Ridklubb Maria Ingvarsson, 1986, Varberg. Varbergs Ridklubb. Emelie Gärde, 1988, Seglora. Borås Fältrittklubb. Karolina Lindbom, 1988, Fjärdhundra. Strömsholms Ridsportförening Alexander Zetterman, 1990, Linderöd. Sölvesborgs Ridklubb. Vann finalen i Young Rider Krafft Cup 2006. Kim Larsson, 1986, Landskrona. Nyköpings Ridsällskap. Trea i förra årets final. Resultat från Borås 11 februari 2007 Young Rider Krafft Cup, 1,45-hoppning: 1) Robin Ingvarsson, Varberg, Coco Chanel 0+0 37,86 2) Emelie Gärde, Borås, Fair Deal 0+0 41,30 3) Alexander Zetterman, Sölvesborg, LoTus F 0+4 38,13 4) Ida Jonsson, Vaggeryd-Skillingaryd, Sjoeke 4+12 36,60 5) Maria Ingvarsson, Varberg, Annie Beach 0+ute Göteborg Horse Show 22-25 februari - www.goteborghorseshow.com Kontaktperson: Lotta Amnestål, presskontakt, 0709-79 56 35