Svenska dressyrryttare till Göteborg Horse Show

Pressinformation från Svenska Ridsportförbundet och Göteborg Horse Show 2010-01-28

Göteborg Horse Show med FEI World Cup™ Dressage

Sex svenska ryttare får starta i världscupdressyren i Scandinavium.
Till Göteborg Horse Show är Patrik Kittel, Tinne Vilhelmson, Charlotte Haid Bondergaard, Minna Telde, Pia Fälth och Anette Christensson uttagna.

Världscupdressyrens deltävling i samband med Göteborg Horse Show är den sista före finalen och sista chansen för ryttarna att ta viktiga världscuppoäng.
För ryttarna i västeuropeiska ligan finns sju finalplatser att rida. För närvarande, med deltävlingen i tyska Neumünster och Göteborg Horse Show, kvar på programmet ligger Patrik Kittel på en finalplats.

Nederländerna har tagit ett järngrepp om världscupen den här säsongen och de holländska ryttarna ockuperar plats ett till fem och sjundeplatsen i världscuptabellen. Varje nation får bara ha tre ryttare i finalstartfältet, så nu börjar den inbördes kampen om vilka av dem som ska få rida världscupfinal på hemmaplan.
Räkna med att få se flera av dem i Scandinavium!
I slutet på mars rids dressyrens världscupfinal i ´s-Hertogenbosch, Nederländerna.

Svenska dressyrryttare till Göteborg Horse Show och FEI World Cup™ Dressage
Patrik Kittel - Watermill Scandic H.B.C
Tinne Vilhelmson Silfvén - Favourit
Charlotte Haid Bondergaard - Lydianus