Svenska ryttarna klara till Globen

Åtta svenska hoppryttare rider i Globen under Stockholm International Horse Show i december. Det är Malin Baryard-Johnsson, Maria Gretzer, Linda Heed, Niklas Jonsson, Helena Lundbäck, Lotta Schultz, Angelie von Essen och Royne Zetterman som får ta sig an åtta internationella konkurrenter ibland annat Six Bars, som är nytt för i år, och Stockholm Grand Prix. Reserv är Helena Persson. Till Stockholm kommer bland andra Geoff Billington och John Whitaker från Storbritannien, Piet Raymakers från Holland och sammanlagt ska det bli åtta utländska ryttare när anmälningstiden har gått ut. Att rida i Globen och Stockholm International Horse Show är väldigt populärt bland ryttarna och därför är uttagningen hård men rättvis. De ekipage som ligger överst på ekipagerankingen när uttagningen görs blir de som får rida. Ekipagerankingen ska inte blandas ihop med den vanliga rankinglistan där en ryttares resultat från alla hästar räknas med. Komplett tidsprogram och mer info finns på www.stockholmhorseshow.com Bilder från presskonferensen 7 november på Globen i Stockholm finns bland annat hos ALN Pressbild AB http://www.aln.se/ och Bildbyrån Hässleholm http://www2.bildbyran-hlm.se/bbwww/index.html Mer information om Stockholm International Horse Show finns på www.stockholmhorseshow.com och på http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=93049 där du hittar fler texter och bilder Presskontakt: Lotta Amnestål, 0709-79 56 35