Corona-säkert foto vid signering av avtalet mellan Pahlén och Svensk Simidrott. Fr v Anders Svensson VD Pahlén, Mikael Jansson Förbundschef Svensk Simidrott, Stefan Pahlén Styrelseledamot och Pia Zätterström Ordförande Svenska Simförbundet.

Pahlén ny huvudsponsor till Svensk Simidrott

Pahlén, en ledande tillverkare av pool-utrustning, och Svensk Simidrott tecknar ett rekordstort avtal. Från och med den 1 april 2021 är Pahlén ny huvudsponsor till Svensk Simidrott. Förutom synlighet och aktiviteter i samband med nationella och internationella tävlingar omfattar det fyraåriga avtalet bland annat en stöttning av elitverksamheten samt projekt kring simkunnighet och motion och hälsa, och är det mest omfattande partnerskapet någonsin.

– Kopplingen till vår idrott är solklar, och Pahlén kan hjälpa oss på vägen att nå vår vision ”Svensk Simidrott i världsklass, i ett Sverige där alla kan simma”. De bidrar med sina produkter även till ökad vattenvana och simkunnighet hos allmänheten. I Pahlén har vi en långsiktig partner som kan skapa ännu bättre förutsättningar för våra simidrotter och simidrottare, säger Mikael Jansson, Förbundschef inom Svensk Simidrott

– Vi är glada och stolta att få samarbeta med Svensk Simidrott. Deras verksamhet står för många positiva värden och ligger helt i linje med vår verksamhet. Vi har båda koppling till vatten och det finns en gemensam vilja att bli världsledande inom våra respektive områden. Som huvudsponsor till Svensk Simidrott vill vi vara med och bidra till att landslagssimmarna fortsätter vara framgångsrika samtidigt som vi är intresserade av att stötta projekt gällande den viktiga frågan kring simkunnighet, säger Anders Svensson, VD på Pahlén.

– Det är glädjande att vi får möjligheten att samarbeta med Pahlén. Med dem som stark partner får vi ännu bättre möjlighet att nå ut och inspirera fler att få uppleva Svensk Simidrotts fantastiska verksamhet, säger Pia Zätterström, Förbundsordförande för Svenska Simförbundet.

– Vi vill stödja en ökad simkunnighet och därmed rädda liv samt främja en badkultur där så många som möjligt får tillgång till bad och simning för ökad hälsa och välbefinnandet. Svensk Simidrott stöder aktivt detta i sitt engagemang för simidrott och simkunnighet och Pahlén har produkterna för att skapa en förstklassig miljö för dessa varför det känns naturligt för oss med detta samarbete, säger Hans Tiveus, Styrelseordförande på Pahlén.

För ytterligare frågor eller information kontakta:

Mikael Jansson
Förbundschef, Svensk Simidrott
mikael.jansson@svensksimidrott.se

Anders Svensson
VD, Pahlen AB
anders.svensson@pahlen.se
Mobil: +46 763 486 014

____________________________________________

Pahlen AB är Sveriges ledande företag inom poolindustrin och en global aktör inom tillverkning av exklusiv poolutrustning. Våra produkter är installerade i högklassiga poolanläggningar över hela världen. Vi har vår bas i norra Stockholm där vår fabrik producerar och utvecklar produkter inom premiumsegmentet av poolutrustning.

____________________________________________