​Tv-avtal för Swim Open Stockholm och Nordic Swim Tour klart

​Tv-avtal för Swim Open Stockholm och Nordic Swim Tour klart

Svensk Simidrott har tillsammans med vår sändningsrättighetspartner Spring Media, slutit ett avtal med Eurosport att hela Nordic Swim Tours finaler kommer att sändas live på Eurosport under 2019 och 2020. Vid sidan av Malmsten Swim Open Stockholm (12-15 april) består även Nordic Swim Tour av Bergen Swim Festival i Norge (5-7 april) och den nya tävlingen Helsinki Open (1-2 april). Totalt kommer nio dagar med simning med många av de bästa simmarna världen över att sändas under våren.

"Vi är väldigt glada och stolta över att vi nu har kunnat teckna ett avtal med Eurosport för både 2018 och 2019 års tävlingar.Det betyder mycket för arrangemanget och kommer att göra vår tävling än mer attraktiv för både simmare och sponsorer samtidigt som vi är glada att kunna sprida simningen som idrott till ännu fler människor runt om i Europa ", säger projektledare Dennis Fredriksson.

"Detta är en mycket positiv utveckling av vårt koncept Swim Open och Nordic Swim Tour. Vi har arbetat hårt och lagt ner mycket resurser på att stärka våra tävlingsarrangemang inom Svensk Simidrott, och det är glädjande att se att det nu har kommit ännu ett steg på vägen mot ett av Europas bästa simtävlingskoncept," säger Förbundschef Mikael Jansson

För mer information kontakta:

Dennis Fredriksson, Manager Malmsten Swim Open Stockholm

Jan Dahlberg, Marknadschef Svensk Simidrott