Längdlandslaget till för-OS i PyeongChang

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2017 13:00 CET

Svenska Skidförbundet har tagit ut fyra damer och fyra herrar som ska representera längdlandslaget vid världscuptävlingarna i OS-staden Pyeong Chang, Korea, den 3–5 februari.

Om ett år arrangerar Korea de olympiska spelen i PyeongChang. Som ett led i detta genomförs i helgen ett för-OS bestående av tre dagars världscuptävlingar.

Förbundskapten Rikard Grip har, tillsammans med damtränarna Johan Granath och Ole Morten Iversen, samt herrtränarna Ola Ravald och Lars Selin, tagit ut de åkare som får representera Sverige på för-OS.

För-OS inleds med klassik sprint på fredag och fortsätter med skiathlon på lördag och sprintstafett på söndag.

Åkare uttagna till för-OS i PyeongChang den 3–5 februari:

Damer
Frida Erkers, IFK Mora SK,
Elin Mohlin, Åsarna IK,
Maria Nordström, Ulricehmans IF,
Jenny Solin, Sollefteå skidor IF.

Herrar
Gustav Eriksson, Falun-Borlänge SK,
Anton Lindblad, Hudiksvalls IF,
Robin Norum, IFK Umeå skidor,
Erik Silfver, IFK Umeå skidor.

Kontaktperson:
Rikard Grip, förbundskapten, tfn 070-372 14 05

På plats i Korea:
Johan Granath, damtränare, tfn 070-301 12 17

Riksskidstadion, Lugnetv. 16, 791 31 Falun

www.skidor.com
facebook.com/SkiTeamSweXC
twitter.com/SkiTeamSweXC
instagram.com/skiteamswexc

Svenska Skidförbundet sprider snöglädje i hela landet genom våra 23 distrikt och cirka 1 400 föreningar. Genom oss kan du utöva tio olika grenar: alpint, backhoppning, längdåkning, freeskiing, puckel, rullskidor, skicross, snowboard, speedski och telemark. Huvudkontoret finns i Falun och i Åre finns vårt alpina kontor. Svenska Skidförbundets vision är: Bäst i världen – alla på snö.

Svenska Skidförbundets huvudsponsor:

Vattenfall