Dags för skol-SM i orientering

Nu i helgen intar 370 ungdomar Borlänge för Skolidrottsförbundets skol-SM i orientering, med Stora Tuna OK som arrangör.

Tävlingarna inleds på lördag då långdistansen avgörs i Gyllbergen. På söndag flyttar skol-SM in i centrala Borlänge för sprintdistansen.

Skol-SM lockar deltagare i åldrarna 14-18 år (åttonde klass-tredje ring på gymnasiet) från 50-talet skolidrottsföreningar.

Information om tävlingen finns på Stora Tunas hemsida:

Mer om skol-SM på Skolidrottsförbundets hemsida:

För mer information, kontakta gärna
Emma Karlsson, tävlingskonsulent Skolidrottsförbundet
emma.karlsson@skolidrott.se

Svenska Skolidrottsförbundet är riksorganisationen för 1 300 skolidrottsföreningar med 150 000 medlemmar. Organisationens grundidé är att få barn och ungdomar att vara fysiskt aktiva och ha roligt under skoltiden utanför lektionstid. Genom intressanta och spännande aktiviteter lägger de grunden till god hälsa och sunda vanor. Speciellt utformade utbildningar ges över hela landet som fostrar framtidens ledare. Förbundets största, årliga arrangemang är Skoljoggen som lockar en halv miljon barn att springa och ha kul under en dag på hösten.