Trimtex ny partner till Svensk Triathlon

Trimtex Sverige AB blir officiell konfektionspartner till Svenska Triathlonförbundet.

Trimtex Sverige AB och Svenska Triathlonförbundet har idag kommit överens om ett samarbete som innebär att Trimtex skall bli officiell partner för konfektion till förbundet de kommande åren.

"Svensk triathlon är mycket glada över vår nya konfektionsparter och vi ser fram emot ett långt och för båda parter givande samarbete. TRIMTEX har kläder i högsta kvalitét som föreningar och företag kan beställa i egen design. Förutom att vår elit kommer att få snygga och bra landslagskläder, kan vi erbjuda föreningar och medlemmar, samt övriga partner kläder i unik design till med bra kvalitet och bästa funktion.”
Svenska Triathlonförbundet

“Trimtex har levererat idrottskläder till klubbar, förbund och företag i mer än 40 år, Det känns väldigt inspirerande för oss att nu få förmånen att samarbeta med de bästa Triathleterna i Sverige. Vi har även flera spännande produktnyheter för triathlon som vi också kommer att lansera inom kort”
Mathias Danielsson, Country Manager Trimtex Sverige AB

För frågor, bilder och mer information kontakta oss.

Svenska Triathlonförbundet (STF) är en ideell förening och ett specialidrottsförbund (SF) med uppdraget att administrera, utveckla och marknadsföra idrotten triathlon i Sverige.

Närmare 250 föreningar är anslutna till STF och antalet ökar för varje år. Antalet licensierade utövare är runt 2600 men antalet personer som håller på med triathlon är tusentals fler. Bland barn och unga är triathlon en av de idrotter som ökar snabbast.