Äntligen dags för basket

Oktober närmar sig med stormsteg och det är snart dags för säsongspremiär i både Damligan och Svenska Basketligan. Med det följer Svenska Basketbollförbundets årliga pressträff där alla journalister har möjligheten att möta samtliga coacher.

Datum: Tisdagen den 5/10

Tid: 11:00

Plats: Viasat Sverige (MTG)

Adress: Ringvägen 52, Stockholm.

Åka med SL: Från Stockholms central tar man pendeltåg mot Södertälje eller Västerhaninge, kliver av vid Stockholms södra och går ca 350 meter. Först vänster längs Rosenlundsgatan och sedan korsar man Ringvägen.

Hålltider: 11:00 Damligan, 12:00 Lunch, 13:00 Svenska Basketligan

Anmälan: Alla som vill komma på pressträffen måste föranmäla detta. Anmälan skickas till magnus.strahle@basket.se senast fredagen den 1/10 kl 12:00.

Upplägg: Samtliga coacher kommer att få några minuter för att presentera sina lag. Ni kommer att få senaste nytt om lagen; vilka som är kvar, vilka som försvunnit och vilka som tillkommit. Dessutom kommer ni att få veta vilka coacherna håller som sina nyckelspelare samt hur de rankar lagen i årets serie. Coacherna kommer att ställa upp för fotografering iklädda matchtröjor. Det kommer även att finnas utrymme för egna intervjuer.

• pressträff
  • basket