Ann-Sofie ny ordförande i Disciplinnämnden

Ann-Sofie Thelin från Södertälje har utsetts till ny ordförande i Svenska Basketbollförbundets disciplinnämnd. Avgående ordförande, Gunnar Andersson, kommer att sitta kvar i nämnden under denna säsong. Beslutet om ny nämnd togs av förbundsstyrelsen vid fredagens sammanträde. Ann-Sofie har suttit med i nämnden i ett drygt år och är Jur kand och advokat sedan 1994. Hon har en egen praktik i Södertälje sedan 2001. Involveringen i basket skedde som så ofta genom barnen och hon är i dagsläget med i Södertälje BBKs styrelse. -Jag tackar för det förtroende som förbundsstyrelsen visar mig säger Ann-Sofie Thelin. Det ska bli både spännande och inspirerande samt ett stort ansvar att vara ordförande för Disciplinnämnden. Jag är oerhört tacksam för att Gunnar stannar kvar ett år och hjälper mig i arbetet, han har en stor kunskap och erfarenhet och kommer att vara ett stöd avslutar Ann-Sofie. Övriga ledamöter i nämnden: Gunnar Andersson Kjell Fahlgren Petter Nilsson, nyinvald ledamot Suppleant: Jonas Wallin Fotnot: Ann-Sofie kommer inte att vara med i ev beslut som rör hennes egen förening, Södertälje BBK.