Kvarnby drar sig ur Basketligan dam

Kvarnby Basketbollklubb tvingas dra sig ur Basketligan dam. Det innebär att Basketligan dam 2013/14 spelas med tio lag. Spelprogrammet kommer att ligga fast med den förändringen att Kvarnbys matcher stryks.

– Det är naturligtvis mycket tråkigt att Kvarnby tvingas dra sig ur Basketligan Dam men vi respekterar deras beslut och för både dem och Basketligans skull är det bättre att ta detta beslut nu än att de kanske tvingas dra sig ur senare när serien börjat. Vi har haft täta kontakter med klubben och vet att de verkligen försökt. Nu hoppas vi att Kvarnby och övriga basketföreningar i området samlar sina krafter så vi snart åter får lag från Göteborgstrakten i basketens högsta serier, säger Mats Carlson, ordförande i Tävlingsutskottet.

Basketligan dam 2013/14 inleds 27 september med Northland Basket-Visby Ladies.

För mer information, kontakta Mats Carlson, telefon: 0708 93 70 44, eller Henrik Schöldström, kommunikationsansvarig på SBBF, telefon: 08 699 63 10.

Marie Noaksson, Kvarnby, telefon: 0733 33 51 54.