Möt Sverige i Täljehallen

Sverige inleder förberedelserna till EM-kvalet. Sverige kom sjua i basket-EM 2013 och har nu som mål att kvala in till EM 2015.

Sverige, med nyblivna spanska mästarna Frida Eldebrink och Louice Halvarsson i spetsen, har träningsläger i Södertälje.

Media välkomnas till Täljehallen, Södertälje i samband med träning torsdag 8 maj. Välkomna från 11.00. Senast klockan 12.00 avslutas träningen och sedan är spelare och ledare är tillgängliga för intervjuer.

Följande 16 spelare är kallade till det första lägret:

Malin Aasa (Norrköping Dolphins), Frida Aili (Norrköping Dolphins), Kadidja Andersson (Udominate Basket), Anna Barthold (Northland Basket), Binta Drammeh (Dynamo Novosibirsk, RUS), Frida Eldebrink (Rivas Ecopolis, ESP), Maria Gultekin (Tarsus Bld, TUR), Louice Halvarsson (Rivas Ecopolis (ESP), Danielle Hamilton-Carter (Brno, CZE), Ulrica Holmquist (Rucon, SVK), Ashley Key (Brno, CZE), Kalis Loyd (BC Sepsi, ROM), Tanya Massamba (Norrköping Dolphins), Josefin Olheim (Telge Basket), Jennifer Stjärnström (Telge Basket), Martina Stålvant (Ruzomberok, SVK).

Sveriges spelprogram i EM-kvalet: 7 juni: Ryssland-Sverige (Moskva). 11 juni: Sverige-Holland (Luleå). 18 juni: Sverige-Ryssland (Södertälje). 22 juni: Holland-Sverige (Amsterdam).

Vänligen anmäl att du tänker komma till Henrik Schöldström, kommunikationsansvarig på Svenska Basketbollförbundet, e-post: henrik.scholdstrom@basket.se

Foto och copyright: Niklas Larsson/Bildbyrån