MultiMind förlänger med 08 Stockholm

Fryshuset och det multikulturella bemanningsföretaget MultiMind samarbetar för att få ut ungdomar i arbete.

Sveriges största basketklubb, 08 Stockholm, har tillsammans med det multikulturella bemanningsföretaget MultiMind kommit överens om att förlänga sitt samarbete runt arrangemangen i samband med 08:s basketmatcher i Fryshuset och därigenom hjälpa ungdomar ut i arbete.

-"Trots den fina konjunkturen sedan flera år tillbaka, befinner sig många människor utanför den reguljära arbetsmarknaden -inte minst unga människor samt personer med utländsk härkomst. Att samarbeta med Fryshuset känns naturligt med tanke på att Fryshuset knyter till sig unga människor med internationell bakgrund", säger Kristian Andersson, grundare och VD på MultiMind Bemanning.

Genom samarbetet kommer ungdomar få jobb i anslutning till matcher och evenemang samt lära sig om 08 Values. 08 Values är baserat på fem fundament (S.A.K.E.R -Sammanhållning, Ansvar, Kvalité, Engagemang och Respekt) och är ledorden i Fryshusets verksamhet.

-"Det känns mycket bra att samarbeta med MultiMind, och samarbetet fungerar även som inspiration till andra samhällsaktörer att göra något liknande. Jag tror att samarbeten av det här slaget är viktiga i samhället -mer av en äkta social entreprenörsanda som denna behövs i Sverige", säger Kevin Ryan, general Manager för 08-Stockholm.

MultiMind Bemanning AB startades år 2000 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med rekrytering, personaluthyrning och konsultation. MultiMind har drygt 100 konsulter på uppdrag månadsvis. Kärnkompetensen utgörs av en personalpool med en uttalad kunskap i främmande språk och kulturella betingelser, så kallad multikulturell eller internationell kompetens. Våra yrkesområden är främst Kundservice, Ekonomi, Marknadsföring, HR och IT.

Vid frågor kontakta:

• General Manager 08 Stockholm -Human Rights Basketball