Törnell och Stråhle rekryteras till WebbTV-projekt

Svenska Basketbollförbundet fortsätter sin offensiva satsning på WebbTV genom att rekrytera basketprofilerna/bloggarna Jakob Törnell och Magnus Stråhle.

-WebbTV är ett fantastiskt media som gör det möjligt att marknadsföra vår sport ännu mer. Det känns därför extra kul att vi har knytit de två basketprofilerna Magnus Stråhle och Jakob Törnell till projektet, säger Generalsekreterare Lena Wallin-Kantzy.

Svenska Basketbollförbundet kommer att live-sända matcher från landslagsverksamheten samt från Svenska Basketligan och Damligan under säsongen 2008/09.

Lena Wallin-Kantzy fortsätter: -Törnell och Stråhle är anställda som projektledare och ansvarar för att ta fram den webbplats som ska bli WebbTV-satsningens hem. De kommer även att producera innehåll till webbplatsen i form av intervjuer och reportage samt så småningom kommentera matcher från Svenska Basketligan.

Arbetet med WebbTV-projektet är redan påbörjat och webbplatsen beräknas vara klar i början av september.

-Alla möjligheter att få jobba med basket är per definition drömprojekt, men att få vara med och föra ut svensk basket och basketsporten på webben känns som det ultimata drömprojektet säger Törnell och Stråhle unisont.

Kontakt:

Lena Wallin Kantzy 08 699 63 08