Svenska Hus fortsätter växa i Malmö

Svenska Hus fortsätter växa i Malmö

Svenska Hus i Skåne AB köper två kommersiella fastigheter till ett värde av 75 Mkr. Båda fastigheterna ligger centralt i Malmö och tillsammans har de en yta på ca 6 800 kvm. Köpet innebär att Svenska Hus utökar beståndet ytterligare i Öresundsregionen. Tillträdet sker idag den 30 november.

Svenska Hus i Skåne AB köper två kommersiella fastigheter i Malmö. Kontorsfastigheterna ligger centralt i Malmö och har tillsammans en yta på ca 6 800 kvm. Fastigheterna är Hammaren 5 på S Bulltoftavägen 17 och Rosquist 1 på Amiralsgatan 25. Säljarens ombud i affären är Leimdörfer.

”Genom förvärvet av de två fastigheterna fortsätter vi att förstärka vår position i centrala Malmö. Nu är Malmö den dominerande staden i vår Skåneportfölj där vi även har fastigheter i Landskrona, Helsingborg och Hässleholm” säger Lars Vardheim, VD på Svenska Hus AB.

SVENSKA HUS driver fastighetsverksamhet i Göteborg, Stockholm och Öresund. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Hyresintäkterna uppgår till drygt 370 Mkr/år. Svenska Hus ingår i Gullringsbokoncernen där också MVB Bygg, Wangeskog Hyrcenter och Forestry Skogsrörelse ingår. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och bedriver verksamhet i landets tre storstadsregioner. Vi förvärvar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler i egen regi. Vårt kundfokus är starkt och vi förenar långsiktiga affärsmässiga strategier med ett tydligt hållbarhetstänk. Hyresvärdet uppgår till drygt 715 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 10,5 Mdkr. Svenska Hus har 55 medarbetare, huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar. Mer information om Svenska Hus finns på svenskahus.se