Svenska Hus säljer bostadsbestånd i Skåne

Svenska Hus säljer bostadsbestånd i Skåne

Svenska Hus har sålt samtliga fastigheter i Hörby till ett underliggande fastighetsvärde av 76,5 Mkr. Det gäller 14 bostadsfastigheter med totalt 118 lägenheter och frånträdet skedde per den 16 december. Köpare är ett lokalt bolag i Hörby som heter LJA Carlsson Fastighets AB i Hörby. Vårt ombud i affären var Catella i Malmö.

"Förvärvet är helt i linje med vår expansiva strategi. Vi är glada att få göra affär med en seriös och professionell säljare som Svenska Hus AB" säger Jonas Carlsson VD på LJA Carlsson Fastighets AB.

Ulf Martinson som är transaktionsansvarig på Svenska Hus och säger: ”Som ett led i vår strävan att samla och effektivisera våra förvaltningsenheter, har vi nu sålt vårt bostadsbestånd i Hörby.”

För mer information:

Svenska Hus AB

Ulf Martinson, transaktionsansvarig

ulf.martinson@svenskahus.se

LJA Carlsson Fastighets AB i Hörby

Jonas Carlsson, VD

jonas@haggenas.se

SVENSKA HUS driver fastighetsverksamhet i Stockholm, Göteborg och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Hyresintäkterna 2014 uppgick till 398 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till ca 4,5 Mdr. Svenska Hus ingår i Gullringsbokoncernen där också MVB, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad och Forestry Skogsrörelse ingår. Huvudkontoret ligger i Göteborg.