Svenska Hus nya kontor på Kungsgatan 1 i Malmö

Svenska Hus satsar på konceptutveckling i centrala Malmö

Svenska Hus fastighet på Kungsgatan 6 i centrala Malmö står inför en konceptutveckling som sker såväl interiört som exteriört. Målet är att skapa en flexibel och spännande arbetsplats och en attraktiv mötesplats. Projektet är stort och förändringsarbetet kommer att ta fart under 2019.

Fastigheten rymmer ca 11 550 kvm fördelat på sex våningsplan. Under markplan finns också ett parkeringsgarage om två plan. De första kontorsytorna i fastigheten kommer att färdigställas i oktober och kommer ge en känsla för fastighetens potential.

Svenska Hus tittar på många möjligheter och är öppen för olika lösningar till att skapa en unik miljö. Allt från coworking, restauranger, caféer och butiker. Syftet är också att bli en attraktiv mötesplats för andra än bara hyresgästerna.

– Vi tänker oss att fastigheten ska bli en naturlig arbetsplats för företag i olika skeden och med olika behov. Huset ska vara en mötesplats för människor, här ska man enkelt kunna knyta kontakter och nätverka där man möts säger Anna Hurtig, uthyrningsansvarig Svenska Hus.

– Fastigheten behöver anpassas till dagens flexibla arbetssätt och Svenska Hus tar nu ett helhetsgrepp och förändrar inte bara fastigheten utan hela konceptet kring den, säger Daniel Massot, vd Svenska Hus.

För ytterligare information kontakta
Anna Hurtig, uthyrningsansvarig Malmö 010 – 603 93 51, anna.hurtig@svenskahus.se
Thomas Persson, regionchef Skåne 010 – 603 93 60, thomas.persson@svenskahus.se

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och vi bedriver verksamhet i Stockholm, Göteborg och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar nya projekt och förvaltar med ett hållbart och långsiktigt perspektiv. Hyresvärdet 2017 uppgår till drygt 500 MSEK och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 6,1 MDSEK. Vi har kontor i samtliga tre regioner, huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har totalt 45 anställda. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar. Övriga bolag i koncernen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, ANLAB, Novi Real Estate, Svenska Solenergiparker och Munkbron Finans. Mer information om Svenska Hus finns på svenskahus.se