Johan Lindskog och Agneta Stake

​Johan Lindskog och Agneta Stake nya styrelseledamöter i Svensk Form

Vid Svensk Forms årsmöte 28 maj 2016 valdes två nya styrelseledamöter för perioden 2016-2019, Johan Lindskog, med lång erfarenhet av tidningsvärlden som bland annat chefredaktör, och Agneta Stake, vd och grundare av designföretaget Nola.

– Vi välkomnar Johan Lindskog och Agneta Stake till Svensk Forms styrelse och gläder oss åt att få in dessa framstående personer med värdefull erfarenhet från företagsledning, marknadsföring och media, säger Stina Nilimaa Wickström, styrelseordförande Svensk Form.

Johan Lindskog, creative director/publicist/formgivare/fotograf
Johan Lindskog har mer än 25 års erfarenhet av mediaproduktion från kvällspress till magasin och tv. Johan är en av grundarna till tidningen Bon och var tidningens creative director under många år. Han har även varit chefredaktör för tidningarna RES, Plaza och Habit samt grundare av den banbrytande tidningen Farm tillsammans med konstnären Eric Ericson.

Agneta Stake, vd/Design Management Nola
Agneta Stake var med och grundade Nola. Under mer än 30 år har Nola utvecklat idéer, produkter och visioner för det urbana stadsrummet. Nola samarbetar med många av Sveriges främsta formgivare för att gå från idé till tillverkning. Agneta Stake är både erfaren och framgångsrik inom affärer och formsfären och hon har lång erfarenhet av att arbeta med design som konkurrensmedel.

Ny regionalföreningsrepresentant i styrelsen 2016-2018 är Viktoria Pettersson från Svensk Form Norrbotten. Viktoria är formgivare och konstpedagog. Svensk Form har 13 aktiva ideella regionala föreningar över hela landet. Se mer info här.

Valnämnden 2016 består av Jenny Lantz, Thomas Bernstrand, Mikael Granberg, Anna Sjöberg och Anders Englund.

För mer information: svenskform.se

Presskontakter: