Pressinbjudan: Bästa kommunerna på klimatanpassning- kommunrankning 2016

Pressmeddelande   •   Maj 24, 2016 13:47 CEST

Vilka kommuner är bäst på klimatanpassning i Sverige? Hur bra är klimatanpassningen i Sverige och vad gör de kommuner som har kommit längst i sitt arbete?

IVL Svenska Miljöinstitutet och Svensk Försäkring har för andra året i rad kartlagt kommunernas arbete med klimatanpassning. Undersökningen och årets kommunrankning presenteras vid ett lunchseminarium. Sveriges bästa kommun kommer att utses och flera kommuner är på plats för att berätta om sitt arbete.

Medverkande: Philip Thörn, IVL Svenska Miljöinstitutet, Christina Lindenius, Svensk
Försäkring och kommunföreträdare m.fl.

Tid: Måndagen den 13 juni klockan 10.30-12.00, lunch serveras.

Plats: Svensk Försäkring, Karlavägen 108, plan 6.

Presskontakt och anmälan
: Anna Rudérus, anna.ruderus@insurancesweden.se, 08-522 785 18.
Antalet platser är begränsat. Vänligen anmäl dig senast den 2 juni.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.