Pressinbjudan: Omvärldstrender 2019 - Hur påverkas försäkringsbranschen?

Den 4 december presenterar Svensk Försäkring årets omvärldsrapport. Välkommen till ett seminarium där den ekonomiska utvecklingen och aktuella regleringsfrågor står i fokus.

Hur påverkas försäkringsbranschen av den ekonomiska och politiska utvecklingen i Sverige och omvärlden? Och vilka frågor är aktuella på regleringsområdet? Med utgångspunkt i rapporten ”Omvärldstrender 2019: Försäkringar – för en trygg och hållbar utveckling” arrangerar Svensk Försäkring ett seminarium med fokus på dessa områden.

Bland deltagarna finns Per Jansson, vice riksbankschef. Från Svensk Försäkring medverkar ekonomen Jonas Söderberg och chefsjuristen Johan Lundström. Moderator är Anna Pettersson Westerberg, chefsekonom på Svensk Försäkring.

Tid: 4 december, kl.09.00-10.30 (kaffe och smörgås serveras från 08.30)

Plats: Karlavägen 100, hörsalen

Anmälan senast den 3 december till Anna Rudérus, 070-534 85 18, anna.ruderus@insurancesweden.se