En tävlingshelg som heter duga

En tävlingshelg som heter duga

200 startanmälda hästar inklusive utländska superstjärnor och hela den skandinaviska eliten. Mer än sju miljoner kronor i prispengar. Publiktävlingar med Abu Dhabi-resor i prispotten. Champagne, Best Dressed-tävling och ponnyridning. På Bro Park blir det en ordentlig galoppfest i helgen.

Festival of Swedish Racing tar sin början på Bro Park fredagen den 21 september där första start går klockan 17.30. Under kvällen avgörs en rad Breeders Trophy-löpningar och i avslutande Breeders’ Trophy Classic tävlas det om mer än två miljoner kronor.

Vem som vinner loppet avgörs på fredag kväll klockan 21.00 och nog borde det vara mycket nerver bland kretsarna kring loppets favoriter. Högst rankad är Hästgruppen i Lund AB:s Master Blaster som tränas av årets tränarkomet Susanne Berneklint.

I verandatältet på banan kommer före detta stjärnjockeyn Fredrik Johansson att husera tillsammans med sin sidekick Erik Ivares. De kommer att guida publiken genom kvällen med tips, intervjuer och en rad intressanta historier.

Köp nästa stjärna på åringsauktionen

Lördagen spenderas bäst ute på Happy Tammsvik där årets åringsauktion går av stapeln. Visning av åringarna från klockan nio på morgonen och klubban svingas från klockan 14.00. Läs mer på www.saef.se

Samla ihop kompisgänget eller släkten och köp en galopphäst tillsammans. Delad glädje är dubbel glädje och känslan att få ta emot en vinnare i vinnarcirkeln går inte att beskriva, det måste upplevas!

Stjärnspäckad Stockholm Cup-dag

På söndag är det dags för Stockholm Cup International (Gr3) vilket är helgens absoluta höjdpunkt. Den brittiska stjärnan Thundering Blue är startanmäld och blir den högst rankade hästen genom tiderna som startar i Sverige.

Stockholm Cup kryddas av en rad stjärnspäckade storlopp samt aktiviteter för stora som små med livemusik, Best Dressed-tävling med chans att vinna en resa till Adu Dhabi, photowall, ponnyridning och annat skoj för barnen.

Första start går klockan 13.30 och klockan 15.15 är det spelstopp för GS75, med 10 miljoner kronor till en ensam vinnare.

Varmt välkommen till en spännande och intensiv galopphelg, Festival of Swedish Racing i Bro!