Nya lokaler och nya utvecklingsmöjligheter

Näthandelsbolaget Svenskt Kosttillskott har distribuerat kosttillskott, hälsokost och träningsredskap till privatkunder sedan 2005 och har sedan dess expanderat tillsammans med sina två dotterbutiker och tillslut vuxit ur sina lokaler. Den 1 december begav sig flyttlasset vidare till nybyggda och fräscha lokaler i Brunna Logistikpark, en början på en ny utvecklingsfas.

En ny era har påbörjats för näthandelsföretaget Svenskt Kosttillskott AB, sedan det flyttat till nybyggda, fräscha lokaler i Kungsängen utanför Stockholm. Kosttillskottsbutiken med sina två dotterbutiker Svensk Hälsokost och Vitapost har sedan starten 2005 massivt utökat sitt produktsortiment och därför vuxit ur sina tidigare lokaler. Flyttlasset gick den 1 december till Brunna Logistikpark, som första företag att bosätta sig i de nya företagsbyggnaderna.

”De nya lokalerna ger oss både det utrymme och logistiska förutsättningar som krävs för att kunna expandera kraftigt under 2016 och framåt. Med bland annat moderna lagerlösningar och i påfart till E18. Även ett företagsgym kommer att uppföras under vintern som del av vår affärskultur.” meddelar Morgan Norrestam, VD på Svenskt Kosttillskott.

De nya lokalerna rymmer både kontorslandskap och ett höglager med en takhöjd på 10 meter, samt lastgård för de allra största lastbilsekipagen. Allt detta ger nya möjligheter för Svenskt Kosttillskott att fortsätta utvecklas med fler kvalitativa kosttillskott, hälsokost och träningsredskap som distribueras ut till privatkunder över hela landet.