Svenskt Kosttillskotts modelltävling avgjord

I slutet på 2015 gick Svenskt Kosttillskott ut med tävlingen ”Svenskt Kosttillskott Model Search 2016” där förstapriset var att bli Svenskt Kosttillskotts omslagsmodell under hela året. Dessutom fick vinnarna dela på kosttillskott till ett värde av 20 000 kronor. Nu har vinnarna utsetts och valet föll på Bikini fitness-atleten Adrienne Daudi och fotbollsspelaren Viktor Lagerlund, båda otroligt vältränade och med stor passion för idrott och träning.

Svenskt Kosttillskott Model Search 2016 publicerades på svensktkosttillskott.se samt i nyhetsbrev och i sociala kanaler. De enda krav som fanns för att få delta i tävlingen var att vara minst 18 år samt att leva en livsstil där träningen är i fokus. För alla som vill kombinera sitt träningsintresse med att stå framför kameran var detta alltså ett utmärkt läge att ta tillfället i akt och uppfylla sina modelldrömmar.

Under en dryg månads tid strömmade tävlingsbidragen in och när tävlingen avslutades den sista januari 2016 hade det kommit in otroligt många bra bidrag. Att gå igenom alla bidrag och välja ut finalister var därför en utmaning och det var ingen lätt match för juryn att utse två vinnare. Till slut föll valet på 20-åriga Adrienne Daudi från Åkarp och 25-åriga Viktor Lagerlund från Norrköping.

Vinnarna

Adrienne Daudi har hittat sin passion i styrketräning och tävlar i Bikini fitness. I Decembercupen 2015 kammade hon hem en fin tredjeplats och nu står siktet inställt på att nå ännu högre. Adrienne beskriver sig själv som glad och sprallig och hon brinner för kost och träning. Hon studerar idrottsvetenskap i Malmö och har riktat in sig mot Sports Management. Att Adriennes stora intresse är träning går med andra ord inte att ta miste på och nu kommer hon att få ta sitt intresse till en ny nivå som träningsmodell för Svenskt Kosttillskott.

Tävlingens andra vinnare, Viktor Lagerlund, är hemmahörande i Norrköping och hans stora passion är fotboll. Viktor började spela redan som 5-åring och med tiden började han även att träna på gym, vilket blev hans nästa stora intresse. Sedan dess har han utbildat sig både till PT och till massör och idag jobbar han som PT på en större gymkedja samtidigt som han driver ett eget företag som massör. Utöver det har Viktor även påbörjat en utbildning för att bli redovisningsekonom. På fritiden spelar Viktor fotboll i division 4 och träningen är en stor och viktig del av hans liv. Tillsammans med Adrienne kommer han nu även att få agera träningsmodell för Svenskt Kosttillskott, något han ser som både roligt och mycket betydelsefullt.

Läs mer om vinnarna på www.svensktkosttillskott.se